"ביזנס אינסיידר" מציג: "טריקים סודיים" לבעלי אייפון ואייפד

מצילום מסך, דרך סגירת אפליקציות פתוחות ועד reboot של האייפון - קבלו טיפים שימושיים למשתמשי האייפון והאייפד

האייפון הוא ללא ספק הטלפון החכם (סמארטפון) הפופולארי ביותר והוא ידוע כמכשיר קל לשימוש וידידותי להשתמש, אך הוא טומן בחובו לא מעט "טריקים" קטנים שמקלים עוד יותר על המשתמשים בו. האתר "ביזנס אינסיידר" ריכז "טיפים סודיים" למשתמשי האייפון, שרובם, אגב, יעבדו גם באייפד:

1. אם אתם גוללים דף ארוך באייפון, תוכלו לחזור לראשית הדף במהירות על ידי הקשה כפולה על השורה העליונה במסך (השורה בה מוצגת השעה).

2. כדי למנוע רוטציה של המסך, יש ללחוץ פעמיים על כפתור הבית, לגלול את המסך שמאלה וללחוץ על כפתור החץ המסתובב. באותה דרך ניתן להחזיר כמובן את הרוטציה במסך.

3. כאשר האייפון במצב נעילה, לחיצה כפולה על כפתור הבית "תקפיץ" למסך את נגן האייפוד.

4. כאשר משתמשים באוזניות האייפון כדי לשמוע מוזיקה, הקשה כפולה על אמצע מקש הווליום של האוזניות יגרום לדילוג לשיר הבא, בעוד שהקשה משולשת יחזיר את המאזין לשיר הקודם.

5. אפליקציית הדואר האלקטרוני מזהה זמנים ותאריכים באופן אוטומטי והופכת אותם ללינק בגוף המייל. לחיצה על הלינק תוביל לשמירת האירוע בלוח השנה.

6. בבדיקת מיילים, העבירו את האצבע על מייל מסוים ואז תיפתח בפניכם האפשרות למחוק את המייל (או להעבירו לארכיון, בהתאם להגדרות שקבעתם).

7. סגרו אפליקציות פתוחות כדי שהאייפון יעבוד מהר יותר: לחצו פעמיים על כפתור הבית, החזיקו את האצבע על אחת האפליקציות שנפתחו בשורה למטה עד שכל התוכניות הפתוחות "ירעדו". לאחר מכן, סגרו את התוכניות הפתוחות באמצעות לחיצה על הכפתור האדום בפינה השמאלית-עליונה של אייקון האפליקציה.

8. במסך אנשי הקשר, השתמשו בסולם האותיות המוצב בצד הימני של המסך על מנת לנווט במהירות רבה יותר בין אנשי הקשר שאתם מחפשים.

9. סדרו את האפליקציות בתיקיות: לחצו על הסמל של אחת האפליקציות עד שכל האפליקציות "ירעדו". לאחר מכן, גררו את אחת האפליקציות שברצונכם לסדר בתיקיה ו"הלבישו" אותה על אפליקציה אחרת שאתם מעוניינים להציבה בתיקיה זו. בשלב זה תיווצר תיקיה ותוכלו לגרור פנימה עד 12 אפליקציות. ניתן כמובן ליצור גם תיקיות נוספות.

10. שמרו על אורך חיי הסוללה באמצעות ביטול ה-3G (שירותי הדור השלישי בגלישה באינטרנט סלולרי). כנסו למסך ההגדרות -> כללי -> רשת ובטלו את שירותי הדור השלישי. יש לציין כי ביטול זה יאט את קצב העברת הנתונים בגלישה סלולרית, אך כאמור יאריך את חיי הסוללה.

11. אם ברצונכם לכתוב באותיות גדולות באנגלית, לחצו פעמיים על כפתור ה-shift ולא רק פעם אחת.

12. חיסמו תכנים לא הולמים מילדים המשתמשים באייפון על ידי שינוי ההגדרות. כנסו למסך הגדרות -> כללי -> הגבלות והפעילו הגבלות וסיסמאות על תכנים שאתם מעוניינים להגביל.

13. צלמו את מסך האייפון שלכם בקלות על ידי לחיצה על כפתור הבית וכפתור הכיבוי באותו זמן. המסך שלכם יבזיק בצבע לבן לשנייה, ותמונת המסך תישמר בתיקיית התמונות.

14. אם אפליקציה מסוימת "נתקעה" ואינכם מצליחים לסגור אותה, לחצו על כפתור הבית ועל כפתור הכיבוי בו זמנית למשך 6 שניות, עד שתראו את סמל התפוח של אפל מופיע על הצג. פעולה זו הינה בבחינת הפעלה מחדש (reboot) של האייפון.

15. על מנת לשלוח מספר תמונות בדואר אלקטרוני או בהודעת MMS, כנסו לאלבום התמונות שלכם והקישו על מקש בחירת התמונות בצד הימני-עליון של המסך. כעת בחרו את התמונות שברצונכם לשלוח, לחצו על מקש "שתף" בצידו השמאלי-תחתון של המסך - ושלחו את התמונות.