אחרי האסון: מפעילת הכור ביפן תקצץ ב-25% בשכר עובדיה

כמו פיצויים, רק הפוך: טוקיו אלקטריק, מפעילת הכור בפוקושימה, תקצץ שכר עובדיה ב-25% ■ יו"ר ונשיא החברה יקצצו שכרם ב-50% ■ "לא יועסקו עובדים חדשים"

כאילו לא מספיקים סיכון החיים והקרינה: חברת טוקיו אלקטריק פאואר (Tepco), האחראית על ייצור ואחזקת הכורים הגרעיניים ביפן, קיבלה היום (ג') את הצעת דירקטוריון החברה לקצץ בתשלומי השכר של עובדיה ב-25% מתוך רציונאל של לקיחת אחריות על האסון הגרעיני שפקד את כוריה בפוקושימה עקב אסונות הטבע ביפן בחודש שעבר, והוכרז זה מכבר כאסון הכבד ביותר מאז אסון צ'רנוביל ב-1986.

"מרבית המנהלים הבכירים הסכימו מיד לקצץ בשכרם, מתוך התחשבות במצב החברה והשפעת המשבר הגרעיני על הציבור היפני", אמר קוג'י סקטה, המזכיר הכללי של Tepco. בנוסף, הודיעה החברה כי חברי דירקטוריון דוגמת היו"ר טשונהישה קטסומטה ונשיא החברה מסטקה שימיצו יקצצו ביותר מ-50% משכרם.

Tepco צפויה לחסוך יותר מ-54 מיליארד ין (659 מיליון דולר) בשנה מהקיצוצים בשכר עובדיה, לפיה ההצהרה הרשמית שנמסרה מהחברה. על פי ההצהרות בתקשורת, מרבית מנהלי החברה יקצצו 25% משכרם, בעוד עובדי החברה הזוטרים יותר יחוו קיצוץ של 20%. בנוסף, לא צפויה Tepco להעסיק עובדים חדשים, עד סוף השנה הנוכחית.

נזכיר כי Tepco התחילה בשבוע שעבר במתן הפיצויים למשפחות המפונים אשר פונו מאזור הכור עקב חשש מנשורת גרעינית, כפי שהובטח, בהיקף צפוי של יותר מ-50 מיליארד ין (602 מיליון דולר). ברקע, עולה החשש כי החברה עלולה לעמוד בפני גל תביעות בסך של 11 טריליון ין (כ-132 מיליארד דולר), כאשר בבנק אוף אמריקה מעריכים כי גל התביעות עשוי להביא להלאמתה על ידי הממשל היפני.