הדולר התעודד מהחלטת הריבית; עלה ב-0.2% ל-3.41 ש'

האירו התחזק קלות ל-4.98 שקלים ■ פישר הודיע בערב החג כי הריבית בחודש הבא תיוותר על כנה; צפי לצעדים נוספים בתחום הנדל"ן

המסחר בדולר התנהל היום (ג') בהתחזקות קלה של הדולר, אשר עלה ב-0.23% לשער יציג של 3.413 שקלים. האירו התחזק קלות מול השקל לשער יציג של 4.985 שקלים.

מעבר לים, הדולר נחלש מול האירו ב-0.8% ונסחר סביב 1.464 דולר לאירו. מאידך, מתחזק ב-0.12% מול הין היפני, ונסחר סביב 81.765 ין לדולר.

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום על רקע הודעתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בתחילת השבוע כי החליט להותיר את הריבית ברמה של 3%. בנק ישראל ציין בהודעתו כי בין הגורמים המרכזיים שהביאו להותרת הריבית על כנה - הירידה בציפיות האינפלציוניות: "בציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הבאים כפי שנמדדות בשוק ההון נרשמה ירידה אשר חלקה מוסברת בהעלאת הריבית בחודש הקודם".

בנוסף, צפוי בנק ישראל להכריז בקרוב על צעדים מאקרו-יציבותיים נוספים על מנת לרסן את הביקושים בשוק הנדל"ן, כולל הטלת הגבלות על משכנתאות פריים. פישר עשוי להגביל את שיעור המימון שיתנו הבנקים ל-50% מערך הדירה, כך שנוטלי המשכנתאות יצטרכו להביא הון של 50% מערך הדירה כדי ליטול משכנתא.

בשוק המט"ח העולמי ממתינים בדריכות להודעת הריבית מחר בארה"ב. הפדרל ריזרב צפוי להודיע כי אין בכוונתו להאריך את התוכנית לרכישות האג"ח, מה שיסמן את סוף עידן ההקלה המוניטרית. באותו יום יישא יו"ר הפד בן ברננקי דברים במסיבת עיתונאים מיוחדת, מה שמעיד על חשיבות החלטת הריבית הנוכחית. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

נזכיר כי הדולר נפל בכ-7% מאז הודיע ברננקי על תוכנית ההקלה הכמותית השניה (QE2) בשלהי אוגוסט אשתקד, ולמעשה בשנה האחרונה נחלש בכ-9% מול המטבעות העיקריים בעולם, כפי שהוא נמדד באינדקס הדולר המשווה אותו למטבעות המובילים בעולם. המטבע האמריקני מרוחק רק 5% מהשפל ההיסטורי שלו, שנרשם במארס 2008.

יו"ר הבנק המרכזי באירופה ציין היום כי יעשה כל שביכולתו כדי למנוע את עליית מחירי האנרגיה והסחורות וכי תחזיות האינפלציה בגוש לא עלו לרמות מדאיגות. "יש סיכון לאפקטים משניים פה ושם, עלינו להיות מוכנים שהאזהרות לא ישתנו".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]