מתחרה חדשה לאפל: גם סוני נכנסת לשוק הטאבלטים

ענקית הטכנולוגיה הציגה השבוע את הטאבלט הראשון שלה, שיתבסס על מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד ■ המחשב יושק בשתי גרסאות, אשר יכללו מצלמה קדמית ואחורית

ענקית הטכנולוגיה סוני הציגה השבוע את מחשב הלוח (טאבלט) הראשון שלה, ובכך הצטרפה לסמסונג ומוטורלה במאבקן עם אפל , יותר משנה לאחר שזו השיקה את מחשב הלוח המפורסם, האייפד. כבר בינואר השנה, הצהירו בכירים בסוני כי בכוונתם להציב את החברה בשחקנית השנייה בטיבה אחרי אפל, בשוק הטאבלטים.

סוני תשתמש במערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, עבור המחשבים האישיים שתייצר, אותם היא צפוייה לייצר בשתי גרסאות שונות: "הגרסה הראשונה שלנו תכיל מסך תצוגה של 9.4 אינץ' ומצלמה קדמית ואחורית", אמר השבוע בכיר בסוני, והוסיף כי "הגרסה השנייה תכיל מסך תצוגה של 5.5 אינץ', וצפויה לכלול פיצ'רים דומים".

נזכיר כי האייפד 2 של אפל הושק במארס 2011, מצוייד במצלמות ומעבד משופר, ונמכר במחיר התחלתי של 499 דולר. אפל מכרה 14.8 מיליון מכשירי אייפד בחודש דצמבר האחרון, והיקף מכירותיו של המכשיר הגיעו ל-9.6 מיליארד דולר מאז השקתו של האייפד לראשונה, באפריל אשתקד.

על פי ההערכות, היקף המכירות של מחשבי טאבלט צפוי להגיע ל-49 מיליארד דולר עד 2015, כאשר ביקוש המשתמשים למכשיר האמצע בין אייפון למחשב נייד, הולך וגובר.