עו"ד חוסאם מועד יתמודד על ראשות לשכת עוה"ד

יתמודד על התפקיד מול ראש הלשכה המכהן, יורי גיא-רון, ומול יו"ר ועד מחוז ת"א והמרכז, דורון ברזילי ■ זו הפעם הראשונה בישראל שעורך דין ערבי מתמודד על ראשות הלשכה

בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין יתמודדו 3 מועמדים, ולא שניים כפי שהעריכו בתחילה. כך התברר בימים האחרונים, עם סיום המועד לרישום המועמדים על-ידי ועדת הבחירות של הלשכה ביום שישי האחרון.

לצד ראש הלשכה המכהן, עו"ד יורי גיא-רון, ויו"ר ועד מחוז תל-אביב והמרכז, עו"ד דורון ברזילי, יתמודד מועמד שלישי, הוא עו"ד חוסאם מועד מנצרת.

מדובר בפעם הראשונה שבה מציב עורך דין ערבי את מועמדותו לראשות לשכת עורכי הדין.

עו"ד מועד, בן 41, משמש חבר בלשכה זה 13 שנה, והיה שותף לפסיקה של בית משפט השלום, שיצא נגד הענישה המחמירה יותר במגזר הערבי לעומת המגזר החרדי והימין הקיצוני.

בין היתר טיפל עו"ד מועד בעצורים ערביים מתהלוכת ה"נכבה", בעצורי הפגנות מימי מבצע "עופרת יצוקה" ובעצורי הפגנות מתקופת משט ה"מרמרה". הוא אף עתר נגד לשכת עורכי הדין בדרישה לאפשר לו לפרסם בביטאון הלשכה מאמר ביקורתי נגדה, ועתירה זו עדיין תלויה ועומדת.

אף שמועמדותו של מועד היא בגדר אנקדוטה ותו לא, היא מהווה מהלומה לראש הלשכה גיא-רון, ועשויה לפגוע פגיעה ממשית בסיכוייו להיבחר. זאת, מאחר שבבחירות הקודמות ב-2007 התבסס גיא-רון באופן משמעותי, כפי שהתבסס קודמו בראשות הלשכה, עו"ד שלמה כהן, על קולות עורכי הדין במגזר הערבי, בעיקר במחוז צפון.

פיצולם האפשרי של קולות אלה בינו לבין עורך דין המתמודד מטעם המגזר הערבי, עשוי לפגוע בסך הקולות של גיא-רון במאבקו מול ברזילי.

במקביל הגיעו לידי "גלובס" רשימות המועמדים מטעם שני המתמודדים המרכזיים, הן למועצה הארצית של הלשכה והן לוועד מחוז תל-אביב - זירת ההתמודדות השנייה שבין ברזילי לגיא-רון.

ברשימתו הארצית של גיא-רון מופיעים בין היתר עו"ד רחל בן-ארי, חברת הוועדה לבחירת שופטים; משה וינברג, שהתמודד נגד גיא-רון על ראשות הלשכה לפני 4 שנים; עדי הדר, ששימש חבר ועד מחוז תל-אביב בקדנציה החולפת; אהוד ברעם, שעבר מסיעתו של עו"ד יראון פסטינגר; חגית לרנאו, סגנית הסנגונית הציבורית הארצית; רחל תורן, יו"ר הפורום הפלילי של הלשכה; איל רוזובסקי, שגיא-רון הציע לו להתמודד על ראשות הלשכה מטעם הסיעה; ארנה לין, יו"ר המכון להשתלמות שופטים; וכן עו"ד אלי זהר, שותף במשרד זליגמן.

לעומתם, ניתן למצוא במקום השני ברשימתו של ברזילי את עו"ד ברוך כצמן, שותף במשרד הרצוג-פוקס-נאמן. הצבתו במקום גבוה ברשימה מאותתת על תמיכתו של שר המשפטים המכהן, פרופ' יעקב נאמן, במועמדותו של ברזילי.

עוד נמצאים ברשימה עו"ד יראון פסטינגר, שחתם על הסכם שיתוף-פעולה עם ברזילי והסיר את מועמדותו שלו לראשות הלשכה; עמוס ון-אמדן, יו"ר המועצה הארצית; זכי כמאל; חיים זליכוב; איתן ארז, שהתמודד ב-2007 גם הוא על ראשות הלשכה; וכן עו"ד מישל אוחיון.

בראש הרשימה התל-אביבית של גיא-רון עומד עו"ד אביתר קנולר, ועמו משובצים גם הפליליסטית רוויטל סוויד; ענת סבידור מהפרקליטות; אבנר כהן, בנה של השופטת טובה שטרסברג-כהן; צביקה בר-נתן ממשרד זליגמן ואחרים.

מנגד, מתמודד במחוז תל-אביב מטעם סיעתו של ברזילי עו"ד אפרים נוה, יו"ר ועדת האתיקה המחוזית של הלשכה, ועמו עו"ד טל לויטס מהסנגוריה הציבורית; עו"ד ורד פרי, שמאבקה הוביל להכרה בהוצאות מטפלות כהוצאה מוכרת; הפליליסט אבי אודיז; צפריר נגבי ממשרד פישר-בכר-חן; וארז חבר, שותף במשרד עמית-פולק-מטלון.

מלשכת עורכי הדין נמסר כי ועדת הבחירות תפרסם רשמית את רשימות המועמדים לאחר שתושלם בדיקת עמידתם בתנאים השונים במסגרת הליכי הבחירות בלשכה.