"טבע היא מניה טובה לבריאות הפיננסית של המשקיעים"

ד"ר לכימיה הפעיל באתר המשקיעים: לאור התחזיות החיוביות של החברה יש לראות בירידה במחיר הזדמנות קנייה ■ מעריך כי טבע תגדיל דיבידנד: "חדשות רעות בטבע הן הזדמנות קנייה"

זריקת עידוד למשקיעי טבע : באתר "סיקינג אלפא" מציגים היום (ג') סקירה שורית על טבע למרות העננה שמעיבה על המניה בימים האחרונים. במאמר מיוחד שכתב בלוגר ד"ר לכימיה הפעיל באתר המשקיעים נכתב כי מניית טבע שאיבדה ביום שישי האחרון 8.5% מהווה כעת הזדמנות קנייה. "ההשקפה שלי לגבי טבע לא השתנתה בעקבות התוצאות שהציגה ביוג'ן", נכתב במאמר. עוד ציין כי טבע היא המובילה העולמית בתרופות גנריות עם תחזית טובה מאוד לצמיחה בעתיד, לאור התחזיות החיוביות של החברה, יש לראות בירידה במחיר המניה הזדמנות קנייה.

נזכיר כי חברת התרופות ביוג'ן, הציגה נתונים חיוביים נוספים בתרופה מתחרה לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, שמיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. ביוג'ן מפתחת תרופה נוספת למחלה, BG-12, שתינתן לחולים בבליעה ולא בהזרקה. בכך, ה-BG-12 תתחרה בתרופת ה-Laquinimod שטבע מפתחת, אשר אמורה להגיע לשוק ב-2012. על פי הערכות, מפת התחרות של תרופות הטרשת הנפוצה משתנה כשתרופות בבליעה נכנסות לשוק, והקופקסון צפויה לאבד ממעמדה.

לדעת כותב המאמר טבע אינה מאויימת ע"י חברת ביוג'ן שכן גם אם תנגוס בנתח שוק של טבע, הפעילות של טבע בתחומים אחרים תצליח לפצות על הפגיעה הקלה. הכותב חוזר ומדגיש כי טבע היא יצרנית הגדולה בעולם של תרופות גנריות ומזכיר כי 70% מהמרשמי התרופות בארה"ב הן לתרופות גנריות. "פקיעת פטנטים של חברות תרופות גדולות מהוות פוטנציאל אדיר להגדלת המכירות והרווחים של חברות גנריקה כמו טבע", נכתב. עוד מזכיר כותב המאמר כי בשנת 2010 טבע החלה במכירת הגרסה הגנרית של 18 תרופות ובכל אחת השיגה מכירות שנתיות של למעלה מ-2 מיליארד דולר.

"טבע - חברה מצויינת עם מחיר מצויין"

בזירת הקופקסון צופה הכותב בשורות טובות לטבע ומציין כי גרסאות גנריות של הקופקסון ידרשו ניסויים קליניים "יהיה זה קשה לחברות המנסות לעבוד על גרסה גנרית לקופקסון כמו Mylan ו- Sandoz", מעריך. בנוסף כותב המאמר צופה כי טבע תמשיך לעלות את רמת הדיבידנד "טבע הגדילה את הדיבידנד בכל שנה במשך 10 השנים האחרונות ועשויה להמשיך בכך כל עוד שיעור הדיבידנד עומד על מתחת ל-20%", מעריך כותב המאמר.

עוד מציין בשבחה של טבע הבלוגר, ד"ר לכימיה, באתר המשקיעים כי לחברה יש הנהלה חזקה שהציגה תוכנית מקיפה לצמיחה במכירות וברווחים בשנה הקרובה. "למרות שהסבירות לכך שטבע תכפיל את הרווח שלה היא נמוכה, גם החברה וגם האנליסטים מסכימים כי צמיחה של 12%-15% בחמש השנים הבאות היא בהחלט ברת השגה".

בסיכום הערכתו החיובית לטבע ממליץ כותב המאמר לאמץ את המניה ומציים כי "טבע נראית כחברה מצויינת עם מחיר מצויין". כמו תרופה במרשם רופא, ממליץ כותב המאמר לקנות טבע ."טבע היא מניה הטובה לבריאות הפיננסית של המשקיעים, קנו שתיים ותתקשרו לדווח לי בבוקר", כותב ד"ר לכימיה.