בג"ץ: יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי יקבל את פרס ישראל

דחה את העתירה שביקשה לבטל את המינוי בטענה לניגוד עניינים - וקבע כי מזרחי "פעל להעלאת קרנו של הספורט הישראלי" ■ העותרים ישלמו 40 אלף שקל הוצאות משפט

חתן פרס ישראל לשנת 2011 בתחום הספורט הוא עו"ד שמעון מזרחי. אחרי יותר מחודש של אי-ודאות הכריע הערב (ג') בג"ץ כי הפרס יוענק למזרחי - ודחה את העתירה שטענה לניגוד עניינים.

שר החינוך גדעון סער, שהכריז על המינוי לפני כחודש וחצי, בירך על ההחלטה.

כזכור, לאחרונה הכריז שר החינוך כי חתן פרס ישראל הוא יו"ר מכבי תל-אביב בכדורסל, עו"ד שמעון מזרחי. מזרחי נבחר בשל פועלו בספורט הישראלי על-ידי ועדה, שבראשה כדורסלן העבר טל ברודי, חתן פרס ישראל בעצמו. העותרים נגד הענקת הפרס למזרחי טענו כי בברודי טמונה הבעיה.

העותרים טענו כי ברודי, שחקן עבר במכבי תל-אביב, הוא מקורב למזרחי, וכי עצם השתתפותו בבחירה אינה ראויה ומצביעה על ניגוד עניינים. ברודי רשום באתר האינטרנט של הקבוצה כדירקטור של המועדון, ולכן, נטען, לא ראויה העובדה שהוא הציע להעניק למזרחי את הפרס.

עם זאת, בג"ץ החליט שלא לקבל את העתירה, ואף קבע כי על העותרים לשלם הוצאות משפט בסך 40,000 שקל.

בהכרעת בג"ץ נכתב: "עו"ד שמעון מזרחי יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט. פעילותו הממושכת, שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות, הובילה להגברת המודעות הציבורית לענף הכדורסל, תוך הקפדה על רמת ניהול גבוהה איכותית בספורט הישראלי, שהביאה להישגים יוקרתיים ברמה הלאומית והבין-לאומית. פעילותו ציבורית של עו"ד מזרחי בפורומים לאומיים ובינלאומיים העלתה את קרנו של הספורט הישראלי בכלל ושל ענף הכדורסל בפרט".