עתירה לבג"ץ: לא להעניק את פרס ישראל לשמעון מזרחי

לטענת 3 אוהדי כדורסל שהגישו את העתירה, הליך הבחירה של הוועדה היה נגוע בניגוד עניינים, מאחר שבראשה ישב בין היתר כדורסלן העבר של מכבי ת"א טל ברודי

שבועיים לאחר ההחלטה של משרד החינוך להעניק את פרס ישראל בתחום הספורט ליו"ר קבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב, שמעון מזרחי, הוגשה לבג"ץ עתירה מטעם 3 אוהדי כדורסל המבקשים לבטל את הענקת הפרס.

לטענת השלושה, הליך הבחירה של הוועדה היה נגוע בניגוד עניינים, מאחר שבראשה ישב בין היתר כדורסלן העבר של מכבי תל-אביב, טל ברודי.

העתירה הוגשה נגד שר החינוך, גדעון סער; נגד ועדת השופטים לפי תקנון פרס ישראל; ונגד מזרחי עצמו, באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, עובדיה כהן ועובדיה גבאי.

לטענת העותרים, שני פגמים מהותיים נפלו בהחלטה להעניק את הפרס למזרחי. הפגם הראשון, נטען בעתירה, "נוגע לכך שברודי עצמו הציע את מועמדותו של מזרחי לפרס, למרות הקשר הרציף שקיים עמו ועם המועדון בעשרות השנים האחרונות".

הפגם השני בהחלטה "נוגע לכך שמשהציע את מועמדותו של מזרחי, ברודי היה חייב להימנע מלהשתתף בהצבעה על בחירת המועמד שהוא עצמו הציע, והיה עליו לפחות להדיר את רגליו מהצבעה זו, אם לא להתפטר לחלוטין מוועדת הפרס".

בין היתר טוענים העותרים כי "בראש ובראשונה נבהיר כי על-פי כל קריטריון מקובל, יו"ר הוועדה שבחרה במזרחי, טל ברודי, הוא חבר אישי של מר שמעון מזרחי. מר ברודי לא הסתיר זאת, לא לפני הבחירה ולא לאחריה.

"שנית, מר ברודי מחובר לקבוצת מכבי תל-אביב עשרות בשנים עוד מהימים שהיה קפטן הקבוצה, וכיהן עד לפני שנה כדירקטור בקבוצה, ומאז ממשיך ומקיים קשר רציף עם המועדון, לרבות נוכחות בהתנדבות בישיבות הדירקטוריון, וקשריו עם המועדון ועם דמויות שונות בו ועם מר מזרחי עצמו הינם ענפים ורבי-שנים".

עוד מוסיפים העותרים כדי להוכיח את הקשר בין הקבוצה לברודי, כי דייויד פדרמן, מבעלי מכבי תל-אביב, אף תרם כ-10,000 שקל לקמפיין הבחירות של טל ברודי לליכוד לפני כשנתיים וחצי.

פרס ישראל אמור להיות מוענק לשמעון מזרחי ביום העצמאות, בעוד כחודש וחצי מהיום.