יפורסם מאגר של מעל חצי מיליון נכסים של יהודים באירופה

בערב יום השואה תערך מסיבת עיתונאים בה יפרסם פרויקט HEART מאגר מידע הכולל רשימה של למעלה מחצי מיליון נכסים שהיו בבעלות יהודים באירופה לפני מלחמת העולם השנייה

בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה ממשלת ישראל והסוכנות היהודית יפרסמו במסיבת עיתונאים את פרטי היוזמה החדשה להשבת רכוש שנשדד בשואה לקרבנות השואה וליורשיהם, שתקרא פרויקט HEART.

פרויקט HEART עומד לפרסם בקרוב מאגר מידע הכולל רשימה של למעלה מחצי מיליון נכסים שהיו בבעלות יהודים באירופה לפני מלחמת העולם השנייה. מאגר מידע זה, שיעמוד לרשות הציבור, יאפשר למשפחות לזהות נכסים שהיו שייכים ליקיריהן לפני השואה, ועל ידי כך ניתן יהיה להתחיל לקדם ביעילות את תהליך השבת הרכוש.

את הקמת הפרויקט הובילו ראש הממשלה, בנימין נתניהו והמשרד לאזרחים ותיקים יחד עם הסוכנות היהודית. מטרתו לשמש פלטפורמה רשמית שתרכז את מאמציה של מדינת ישראל להשבת הרכוש שנגזל מיהודים בתקופת השואה לבעליו וליורשיהם.

מפברואר 2011, מועד השקת הפרויקט, התקבלו אלפי בקשות לקבלת מידע מכל רחבי העולם ונרשמו מאות אלפי כניסות לאתר הפרויקט.

ד"ר לאה נס, סגנית השר לאזרחים ותיקים: "תיעוד ורישום הרכוש היהודי השדוד מתקופת השואה נעשה לצרכים היסטוריים, תרבותיים ואנושיים. כך נוכל לשחזר את התרבות היהודית באירופה ערב השואה, שהרכוש היהודי השדוד הוא חלק בלתי נפרד ממנה. מלבד הערך ההיסטורי והסנטימנטאלי הרב שיש לתיעוד. אנו מקווים כי השבת הרכוש תוכל לסייע לניצולים הזקוקים לכך בערוב ימיהם".

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי: "זהו נושא הדורש ממנהיגינו לנקוט פעולה. לעולם לא נתעלם מהצרכים של הקרבנות ויורשיהם. עלינו לגייס את כל כוחנו כדי להבטיח שקרבנות השואה יזכו ולו למידה מועטה של צדק על ידי השגת פיצוי ראוי להם וליורשיהם עבור רכוש שנשדד, נבזז והופקע מהם באכזריות תחת המשטר הנאצי".

בובי בראון, מנכ"ל פרויקט HEART: "כוחנו ונחישותנו נובעים מגבורתם של קרבנות השואה והניצולים ומתרומתם האדירה למדינת ישראל ולעם היהודי. בעת הזאת עלינו לפעול כמיטב יכולתנו כדי לתת לגיבורים אלה את מה שנשלל מהם במשך זמן כה רב."