ריאל מדריד מביסה את ברצלונה (ביחס לאורחי ה-VIP שלה)

"הבלנקוס" מכניסים הרבה יותר כסף מהאצטדיון הביתי שלהם, בזכות תאי צפייה "הרבה יותר גדולים ונוצצים" ■ הכרטיסים היקרים ביותר למשחק מול בארסה: 1,652 אירו

לא בטוח שריאל מדריד תעבור את ברצלונה בדרך לגמר ליגת האלופות, אבל בדבר אחד "הבלנקוס" מנצחים בגדול את היריבה הגדולה שלהם מקטאלוניה: הכנסות מכרטיסי VIP.

סוכנות הידיעות "בלומברג" מפרסמת כי ריאל מכרה 4,500 כרטיסי "פרימיום" להתמודדות הערב (ד') מול בארסה, כשהיקרים מביניהם מגיעים למחיר של 1,652 אירו.

ההכנסות של ריאל מדריד בעונת 2009/10 ממכירות כרטיסים למשחקי הבית שלה ותשלומי ודמי חברות מועדון הגיעו ל-148.6 מיליון אירו, עלייה של 110% לעומת חמש שנים לפני כן. אחת הסיבות העיקריות לכך היא השקעה בסך 130 מיליון אירו של ריאל בבניית שלוש מסעדות באיזור ה-VIP באצטדיון הסנטיאגו ברנבאו, וכמו כן שדרוג מאסיבי של תאי הצפייה.

ברצלונה, לעומת זאת, הסתפקה בעונה הקודמת בהכנסות של 115.5 מיליון אירו מהאצטדיון שלה ודמי חברות מועדון. כרטיס ה-VIP היקר ביותר למשחק הגומלין בקאמפ נואו מול ריאל בשבוע הבא יגיע ל-750 אירו בלבד. בניגוד לברנבאו, בקאמפ נואו אין מסעדות, קיימים פחות תאי VIP והם גם מאובזרים בצורה יותר מינימליסטית.

"תאי ה-VIP של ריאל הרבה יותר גדולים ונוצצים", אומר חוזה מריה גאי, פרופסור להנהלת חשבונות מאוניברסיטת ברצלונה, המתמחה בכלכלת הכדורגל הספרדי.