גוגל טרנדס: "גלובס" ממשיך להוביל את אתרי הכלכלה

מהפך בצמרת האתרים הישראליים: בחודש מארס עקף פורטל וואלה לראשונה את ynet ■ מערכת המדידה החדשה החלה לקבל מידע מהאתרים - ותחל לפעול רשמית בחודשים הקרובים

"גלובס" הוא אתר הכלכלה והפיננסים המוביל בישראל - כך עולה מנתוני גוגל טרנדס המעודכנים לחודש מארס אשר התפרסמו במהלך חג הפסח. ההתחזקות המתמשכת של "גלובס" ניכרת היטב בחודשים האחרונים בהשוואה לאתרים המתחרים, והנתונים החדשים מצביעים על מגמה דומה.

על-פי כלי המדידה של ענקית החיפוש גוגל, "גלובס" מוביל את רשימת האתרים הכלכליים, עם כ-135 אלף גולשים שונים ביום. אחרי "גלובס" מדורג אתר "דה מרקר", עם כ-125 אלף גולשים שונים ביום. אחריהם נמצאים האתרים "כלכליסט", שמושך אליו כ-95 אלף מבקרים שונים ביום; ו"ביזפורטל" עם כ-60 אלף גולשים שונים ביום.

גם בראייה שנתית "גלובס" מציג צמיחה מרשימה - בשנה האחרונה התחזק "גלובס" ביותר מ-20%. זאת בהשוואה ל"דה מרקר", ששמר על יציבות בשנה האחרונה.

Mako ונענע10 מתחזקים

הנתונים החדשים של גוגל טרנדס מצביעים גם על שינוי בצמרת האתרים הישראלים: בחודש מארס עקף פורטל וואלה לראשונה את אתר ynet, עם כ-850 אלף גולשים שונים ביום, בהשוואה ל-800 אלף גולשים שונים המבקרים ב-ynet מדי יום.

בראייה שנתית, וואלה התחזק בכ-13% בשנה האחרונה, בעוד ש-ynet שמר על יציבות יחסית.

גם אתר mako ואתר נענע10 ממשיכים להתחזק מדי חודש, עם כ-500 אלף גולשים שונים ביום ו-400 אלף גולשים שונים ביום בהתאמה.

אולם, את צמרת הדירוג הישראלית ממשיכה להוביל בפער עצום הרשת החברתית פייסבוק, המושכת אליה מדי יום כ-1.6 מיליון גולשים שונים בישראל.

בשנה האחרונה רשמה פייסבוק זינוק מדהים של כ-60%, ולא נראה כי מגמה זו עתידה להיעצר בזמן הקרוב.

בינתיים, שוק האינטרנט הישראלי ייאלץ להמתין עוד זמן מה עד שיתקבלו הנתונים הראשונים של מערכת המדידה החדשה, אותה מפעילה חברת גמיוז שזכתה במכרז ב-2007.

לאחר עיכובים רבים, ל"גלובס" נודע כי נתונים ראשוניים לגבי הטראפיק האמיתי של האתרים כבר החלו להתקבל בעמותת המידרוג, וכעת עובדים בחברה על טיוב הנתונים, במטרה לפרסם אותם באופן רשמי בחודשים הקרובים.

השוואת משתמשים יומיים באתרי הכלכלה
 השוואת משתמשים יומיים באתרי הכלכלה