הרשות השנייה תקרא לפיקוח וולנטרי באינטרנט

הרשות השנייה תופיע בפני הוועדה של משרד התקשורת להסדרת האינטרנט ■ מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "צריכה להיות הסדרה - אבל וולנטרית"

הרשות השנייה תופיע בפני הוועדה של משרד התקשורת להסדרת האינטרנט. זאת לאחר שהביעה כבר בתקופת הנהלת המשרד הקודמת את רצונה לקחת חלק ולהשפיע על הדיונים.

בוועדה חברים בין היתר מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל; היועצת המשפטית של המשרד, נגה רובינשטיין; ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, שהחלטות הוועדה ישליכו גם על מפוקחיו בטלוויזיה המסחרית, קיבל בעבר הבטחה כי כשתגיע הוועדה ליישורת הסופית של עבודתה היא תקרא לרשות השנייה, ול"גלובס" נודע כי אכן כך צפוי לקרות בשבועות הקרובים.

בתוך כך, גורמים הקשורים בוועדה שללו בפני "גלובס" טענות לפיהן אמורה הוועדה להעביר המלצות הקשורות בהתרת תוכן שיווקי בשידורי הטלוויזיה, האסורים כיום.

"יש קולות שאנחנו צריכים להיות מעורבים בתהליך הזה", אמר ל"גלובס" יו"ר מועצת הרשות השנייה, אילן אבישר. לדבריו, מועצת הרשות השנייה אמורה לדון בנושא בקרוב. בפני המועצה תובא עמדת הצוות המקצועי, והיא אמורה לאשרו כמדיניות של הרשות, והיא זו שתוצג בוועדה.

"צריכה להיות הסדרה, אבל וולנטרית", אמר סמירה ל"גלובס". "אתרים שיפעלו תחת ההסדרה הזו, יקבלו לגיטימציה ציבורית רחבה יותר".

לדבריו, "יש לשקול הסדרה של אתרים שיהיה להם איזה סוג מנגנון פנימי, ודבר זה יובא לידיעת הציבור והמשתמשים ויקבל עבורם ערך מוסף. אבל כל העניין הזה מחייב דיון מקצועי בכל הגופים".

סמירה הוסיף כי "אין ספק שהקמת עידן כתשתית פתוחה דיגיטלית ומתקדמת, מהווה פלטפורמה להתלכדות של אמצעי שידור שונים, לרבות האינטרנט ופותחת אפשרויות נרחבות בקופסה אחת, ולכן יש להקדים את הטיפול וההיערכות בעניינים אלה".

בכך רמז סמירה לפיתוחים שנעשו, לפיהם חבילת הבסיס הדיגיטלית תשתלב בטכנולוגיות של הורדת תכנים ברשת, מה שיביא לטשטוש בין הפלטפורמות.

"הנושא הזה מחייב לקדם את מה ששר התקשורת מתכוון לעשות, וזה לאחד את גופי ההסדרה - בין אם בהקמת רשות תקשורת או בכל דרך אחרת", אמר סמירה, והוסיף כי "הסדרה לאינטרנט לא יכולה להיות דומה להסדרה בערוצי התקשורת הליניארית".