מיזוג אורטופדי ענק: ג'ונסון אנד ג'ונסון תרכוש את סינתיז

הרכשיה תמורת 21 מיליארד דולר במזומן ומניות ■ ביל וולדון, מנכ"ל J&J: "האורתופדיה היא שוק עולמי גדול שמהווה מנוע צמיחה חשוב לחברה"

ג'ונסון אנד ג'ונסון (J&J) הסכימה לרכוש את סינתיז, היצרנית הגדולה ביותר של מכשירים לטיפול בשברים ובטראומה בעצמות, תמורת 21.3 מיליארד דולר בעסקת מזומנים וחילופי מניות.

בעלי המניות של סינתיז, שפועלת בווסט צ'סטר, פנסילבניה, ומנייתה נסחרת בשווייץ, יקבלו 159 פרנק שווייצרי למניה, נאמר בהודעה שפרסמו היום (ד') שתי החברות. המחיר גבוה ב-8.5% ממחיר הסגירה של המניה אתמול (ג').

הרכישה תעניק ל-J&Jבעלות על יצרנית מכשירים שחולשת על קרוב ל-50% משוק הטראומה וששולי הרווח התפעולי שלה עומדים על 35% - הגבוהים ביותר בקרב יצרניות המוצרים הרפואיים, כולל J&J עצמה. שווי השוק של סינתיז עולה על 5 מיליארד דולר. זוהי הרכישה הגדולה ביותר ב-125 שנותיה של J&J, שמתחילת 2010 ביצעה יותר מ-50 החזרות של תרופות ומכשירים מהשוק.

"האורתופדיה היא שוק עולמי גדול וצומח בהיקף של 37 מיליארד דולר, והוא מהווה מנוע צמיחה חשוב ל-J&J", נאמר בהודעה שפרסם ביל וולדון, מנכ"ל J&J.

בעלי המניות של סינתיז יקבלו 55.65 פר"ש במזומן ועוד 103.35 פר"ש במניות J&J, על-פי הנאמר בהודעה. הרכיב המנייתי של התשלום עשוי להשתנות, ובעלי המניות של סינתיז עשויים לקבל מ-1.7098 ועד 1.9672 מניות J&J, בהתאם למחיר מנייתה של החברה האמריקנית בימים שבהם תיסגר עסקת הרכישה.

החברות העריכו שהעסקה תיסגר במחצית הראשונה של 2012. העסקה כפופה לבדיקת רשויות הפיקוח על התחרות בארה"ב ובאיחוד האירופי, וטעונה את אישורם של בעלי המניות של סינתיז, על-פי הנאמר בהודעה.

הרכישה לא תשפיע על תחזית הרווח של J&J לשנה הנוכחית, ותקטין "באופן צנוע" את הרווח המתואם למניה ב-2012, אמרה החברה.