הטיפ היומי: מניית שבבים שיכולה לספוג זעזועים

ברקליס: אינפיניון, יצרנית השבבים השנייה בגודלה בגרמניה, פרסמה לאחרונה דוחות כספיים חזקים שהפיגו חששות השוק מכיוונה של תעשיית הרכב היפנית

אינפיניון (Infineon Technologies) הגרמנית (סימול בגרמניה: IFX) היא יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, המפתחת שבבים ופתרונות מערכתיים שלמים לשימוש במגוון רחב של יישומים מיקרו-אלקטרוניים.

אינפיניון פועלת באירופה, צפון אמריקה ואסיה, בשלוש חטיבות: כרטיסים חכמים וביטחון, באמצעותה היא מספקת שבבים לדרכונים, תעודות זהות, כרטיסי כניסה שונים וכדומה; חטיבה תעשייתית; וחטיבת הרכב, המפתחת שבבים שונים למערכות רבות.

תוצאות החברה ברבעון השני של 2011, שדווחו מוקדם מהצפוי, נתמכו בביקוש חזק בכל החטיבות שהוביל את אינפיניון לרשום הכנסות של 994 מיליון אירו, כ-5% מעל הקונצנזוס. התחזית לרבעון השלישי היא להכנסות של כ-995 מיליון אירו - כ-3% מעל קונצנזוס האנליסטים.

התוצאות החזקות הפיגו את החשש ששרר בשוק מפני פגיעה בחברה מכיוונה של תעשיית הרכב היפנית, שנפגעה מרעידת האדמה הקשה במדינה. שרשרת האספקה התבררה כעמידה יותר משסבר השוק. יותר מכך, אנו מאמינים כי למרות הפגיעה, יצרני רכב החליטו להמשיך לייצר על פי ההזמנות, כדי לבנות מחדש את המלאים שנמצאים במחסור מאז תחילת 2009.

משהוסר החשש מהשפעת רעידת האדמה ביפן, אנו סבורים שהפוקוס יחזור לתמחור הזול של אינפיניון, הנסחרת במכפיל EV למכירות של 1.5. התוצאות הרבעוניות מחזקות את ביטחוננו בהערכות שלנו להמשך השנה, ואנו מעניקים לחברה המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 8.5 אירו, המהווה אפסייד של 12% על מחיר המניה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל