אפל: נתקן את ה"באג" שמאפשר מעקב אחר הלקוחות

לאחר שדחתה את הטענות כי היא אוגרת מידע על מיקומם של לקוחותיה, הכריזה אפל כי תתקן את ה"באג" האחראי על התופעה ■ אפל וגוגל יתייצבו במאי לשימוע בועדה מטעם הסנאט

לאחר שדחתה השבוע את הטענות כי היא אוגרת מידע על מיקומם של לקוחותיה באמצעות המכשירים הסלולריים מתוצרתה, הכריזה היום (ה') ענקית הטכנולוגיה אפל כי תתקן את ה"באג" אשר מאפשר את אגירת נתוני המיקום על לקוחותיה.

בימים האחרונים גבר הרעש התקשורתי סביב אפל ומתחרתה גוגל , בנוגע לאפשרות כי שתי החברות אוגרות מידע על מיקומו של המשתמש בסמארטפונים מתוצרתן. מאפל נמסר בתגובה כי "אפל לא עוקבת אחר מיקומו של האייפון של המשתמש". בהודעה מטעם החברה הודגש כי "אפל אף פעם לא עשתה דבר כזה והיא גם לא מתכננת לעשות כך בעתיד".

המידע על כך שאפל אוספת את פרטי המיקום של המשתמש ומאחסנת אותם בקובץ מסוים פורסם על-ידי שני חוקרי אבטחה - פיט וורדן ואלסדייר אלאן, אשר חשפו אותו בכנס שעסק בשירותים מבוססי מיקום בשבוע שעבר. על-פי הבדיקה שלהם, המידע נאגר כל כמה שניות במכשירי אייפון ואייפד החל מחודש יוני 2010. אפל אוספת את המידע גם אם המשתמש כיבה את שירותי המיקום שלה, המופעלים כברירת מחדל.

ההאשמות המדוברות הובילו עד לשימוע בסנאט האמריקני, כאשר בכירי החברות יגיעו בחודש הבא לשימוע בוועדת משנה של ועדת הפרטיות והטכנולוגיה, תחת הנושא של הגנה על הפרטיות בשימוש בסלולר. הועדת תתכנס ב-10 במאי ויוזמנו אליה לא רק אפל וגוגל, אלא גם שאר יצרניות מערכות ההפעלה ובהן מיקרוסופט, RIM ונוקיה.