ליברמן: "אין להידבר עם חמאס; ההסכם נובע מפאניקה"

שר החוץ התייחס בראיון לגלי צה"ל להסכם הפיוס בין חמאס לפת"ח: "ההסכם יגרום למאבק בין התנועות, אשר בסופו חמאס ישתלט על הגדה"

שר החוץ אביגדור ליברמן התראיין הבוקר (ה') לגלי צה"ל בתגובה לטיוטת הסכם הפיוס שנחתמה אתמול בקהיר בין חמאס לפת"ח וציין כי "ההסכם הזה נובע מפאניקה ולא מתוך רצון אמיתי לשתף פעולה. להערכתי ההסכם יגרום למאבק בין התנועות, אשר בסופו חמאס ישתלט על הגדה".

ליברמן הוסיף כי "צריך להבין מה המשמעות של ההסכם - במסגרתו פת"ח ישחרר את כל אסירי חמאס שנמצאים ביהודה ושומרון. מאות מחבלים יציפו את שטחי יהודה ושומרון, ויסתובבו מעכשיו חמושים באזור. אני חושב שאין טעם לפרט את המשמעויות, ולפיכך אנחנו צריכים להיערך למצב אחר".

ליברמן חזר על דעתו שאין להידבר עם החמאס: "ברור לחלוטין שבמהלך הבחירות שיתקיימו בעוד שנה, חמאס ישתלט גם על אזור יהודה ושומרון, והמציאות שאנו מכירים בעזה תגיע גם לגדה המערבית. אנחנו לא נמצאים כרגע במצב בו אנחנו יכולים להתחיל להידבר על חמאס, מדובר בארגון טרור".

בהתייחס לסוגיית החייל החטוף גלעד שליט ציין ליברמן כי "אני לא רואה אור בסוגיית גלעד שליט, ולא חושב שהמהלך ישפיע על עמדתה של חמאס בנוגע לסוגיה. אנחנו צריכים לפעול בענייני שליט בלי קשר להסכם המדובר"

- כוונתך לפעולה צבאית?

"חס וחלילה, יש ממונה על תיק שליט מנוסה שמכיר את המצב ויש לו תמונת מידע מלאה. אני סומך על שיקול דעתו בנושא".

נזכיר כי מחמוד אלזהאר, בכיר בלשכה המדינית של חמאס, אמר אמש כי "התוכנית שלנו אינה כוללת משא ומתן עם ישראל או הכרה בה. יהיה זה בלתי אפשרי לממשלת המעבר הלאומית לקחת חלק בתהליך השלום עם ישראל".

גם ראש הממשלה הפלסטינית מטעם הפת"ח, סלאם פיאד, בירך על ההסכם בדף הפייסבוק שלו. פיאד כתב כי "מדובר בצעד הכרחי לאחדות, ויוביל להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1976 שבירתה ירושלים".