בצל הפיגועים בצינור הגז: אמפל תרכוש אג"ח ב-10 מ' ד'

החברה, המחזיקה ב-16% מספקית הגז המצרית EMG, הודיעה על רכישה עצמית של אגרות מסדרות א' ב' וג' ■ לא נקבעה הגבלת זמן למהלך

על רקע הפיגועים החבלניים במסוף הגז המצרי בצפון סיני וצניחת מנייתה של אמפל אשר בשליטתו של יוסי מימן בבורסה בתל אביב אתמול, הודיעה היום (ה') חברת האחזקות כי דירקטוריון החברה אישר רכישה מחדש של אג"ח החברה מסדרות א', ב' וג', אשר נסחרות בבורסה בת"א.

כזכור, בשל הטלטלה בחברה, רשמו גם אגרות החוב שלה ירידות שערים והתשואות עלו בהתאם. כעת, אמפל מנסה כפי הנראה לשדר לשוק אמון בעצמה ובאג"ח שלה, כמו גם להקל מעט מלחץ המכירות מצד מחזיקי האג"ח.

התוכנית התגבשה במסגרת אסיפה של מחזיקי שלוש סדרות האג"ח של אמפל, אשר הינן בהיקף כולל של מיליארד שקל, במסגרתה נדון מצבה של החברה ויכולת החזר החוב שלה. הישיבה התקיימה על רקע פיצוץ בצינור אספקת הגז ממצרים לישראל אתמול, שהוביל לצניחת מנייתה של אמפל וירידות של 7%-9% בערך האגרות. לאחר ירידה זו, נסחרות איגרות החוב של אמפל בטווח תשואה של 12%-13%.

במסגרת התוכנית, אמפל אישרה רכישה מחדש של סדרות האג"ח עד לסכום כולל של 10 מיליון דולר, שיתבצע בשקלים. הרכישה תתבצע במסגרת המסחר בבורסה בת"א או מחוצה לה, ללא הגבלת זמן.

נזכיר כי אמש הגיבה מניית אמפל בירידה חדה של 16% בתגובה להודעה על פיצוץ בצינור לאספקת הגז ממצרים לישראל, לפנות בוקר. הפיצוץ עצמו הוביל לעצירת אספקת הגז לישראל, כאשר על פי גורמים ביטחוניים במצרים, צינור הגז הותקף ע"י כנופייה חמושה.