נובל אנרג'י: "קידוח הנפט ב'לוויתן' יחודש ברבעון השלישי"

כך מסרו ראשי החברה בשיחת ועידה לאחר פרסום הדוחות: "בעיות ביבוא הגז המצרי עשויות להגדיל את הביקוש במאגר מרי B" ■ דיווחה על רווח נקי של 240 מיליון דולר ברבעון

נובל אנרג'י , חברת האנרגיה האמריקנית השותפה בקידוח "תמר" ו"לויתן" מדווחת היום (ה') על תוצאות כספיות לרבעון הראשון של 2011. נובל אנרג'י מדווחת על רווח נקי של 14 מיליון דולר. במונחים של רווח נקי נון גאפ השיגה החברה רווח נקי של 240 מיליון דולר או רווח של 1.35 דולר למניה לעומת רווח של 138 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד או 0.78 דולר למניה.

נובל אנרג'י מדווחת על הכנסות של 899 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת הכנסות של 733 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת תחזית להכנסות של 829.19 מיליון דולר.

תזרים המזומנים לרבעון הראשון של 2011 היה 576 מיליון דולר בהשוואה ל-447 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ב-2010.

בהתייחס למכירות בישראל מציינים כי מכירות הגז הטבעי בישראל זינקו ב-61% ל-140 MCF בכל יום. העלייה במכירות בישראל מוסברת ע"י בגלל הירידה בתחרות והפיגועים בצינור הגז המצרי.

נובל אנרג'י מציינת בדוחות כי ברבעון הראשון של 2011 מחיר חבית נפט עלה לרמה של 97.15 דולר לחבית, מדובר בעלייה של 31% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עוד מציינת החברה כי שיעור המס לשנה הקרובה מוערך ב-34%-38% בשל השינויים במס בבריטניה ובישראל.

התחזית שמפרסמת החברה לשנת 2011 נותרה ללא שינוי, נציין כי בדוחות אין התייחסות לקידוחים "לוויתן" ו"תמר".

"דוחות הרבעון הראשון של 2011 מהווים התחלה חיובית לשנה", אמר מנכ"ל החברה, צ'ארלס דוידזון. עוד הוסיף כי החברה נמצאת כעת בעמדה חזקה מאוד "אנו מרוצים מהתוכניות ההשקעה שלנו באזורי המוקד שלנו".

"קידוח הנפט בלוויתן יחודש ברבעון השלישי"

בשיחת וועידה שקיימו ראשי החברה בשעה 17:00 (שעון ישראל) הבהירו כי החברה צופה כי המכירות הגז בישראל ברבעון השני צפויות להיות דומות לאלה של הרבעון הראשון בגלל הבעיות באספקת הגז המצרי. בנובל אנרג'י מדגישים כי הביקוש הגדל בישראל יביא להאצת הפיתוח בקידוח "תמר" ו"לוויתן". "סוגיית המיסוי על הגז בישראל מאחורינו ונאיץ את הפיתוח בלוויתן ותמר".

בנוסף הבהירו כי פעילות החברה בשכבה העמוקה בקידוח "לוויתן"תחודש ברבעון השלישי. וציינו כי האסדה הפועלת באזור תמשיך לפעול עד סוף השנה. כמו כן ציינו כי אסדה נוספת צפויה להגיע לאיזור. בהתייחס לסוגיית המיסוי מציינים בחברה כי אם פיתוח קידוח "תמר" יסתיים לפני שנת 2014, השינוי במיסוי יורגש פחות עוד הזכירו בהקשר לעניין המיסוי כי מס החברות בישראל במגמת ירידה מה שמהווה יתרון מבחינת החברה.

"השוק בישראל כל הזמן גדל ועוד צפוי לגדול מעל לציפיות שלנו. בעיות בייבוא הגז המצרי עשויות להגדיל מאוד את הביקוש במאגר מרי B. הביקוש הגדל יכול להשפיע על התמונה", מציינים בנובל. "תמר היא הבחירה היחדה לאור המצב, הביקוש גדל הרבה יותר ממה שציפינו לפני שנה".

בהתייחס לקידוח בקפריסין בנובל אנרג'י לא חשפו פרטים חדשים אך ציינו כי מדובר בהזדמנות אטרקטיבית "עדיין נבחנות אופציות, המידע רגיש לא חושפים בשעה זו את תוכניות לקידוח".