מתקרבים לעסקה: פרופ' גילה אישר את עסקת "מעריב"-דסק"ש

הממונה על ההגבלים קבע גם כי אין חשש לפגיעה בתחרות במסגרת עסקה זו ■ "נבחנה גם השפעת המיזוג על הפרסום ברשת האינטרנט, כמו גם על הפרסום בעיתונות הכתובה"

צעד נוסף לקראת השלמת עסקת "מעריב" הושלם היום (ה'), לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, נתן את אישורו לעסקה.

פרופ' גילה אישר למעשה את מיזוג דיסקונט השקעות בע"מ ומעריב החזקות בע"מ, אשר במסגרתו רוכשת דסק"ש את השליטה ב"מעריב". כמו כן, גילה קבע כי אין חשש לפגיעה בתחרות במסגרת עסקה זו.

כעת, על-פי ההערכות צפויה העסקה לבוא לידי מימוש מלא בתוך כ-3 שבועות.

"בחינת המיזוג ברשות ההגבלים העסקיים העלתה כי המיזוג הוא בעל היבטים אופקיים, אנכיים וקונגלומרטיים עם חברות שונות בקבוצת אי.די.בי", נמסר בהודעת הממונה. "בין היתר, נבחנה השפעת המיזוג על הפרסום ברשת האינטרנט, כמו גם על הפרסום בעיתונות הכתובה. עוד נבחנה השפעת המיזוג על התחרות בין הקבוצות העסקיות הרלוונטיות, בשווקים שונים בהן הן פועלות. לאור מכלול העובדות נמצא כי המיזוג אינו מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות".

עם אישור המיזוג, הבהיר הממונה לחברות המתמזגות כי "כל התקשרות של 'מעריב' למתן שירותים או קבלתם ממתחרה שלה, מאדם קשור אליו או מאדם המעניק למתחרה שירותים דומים, עלולה לעלות כדי הסדר כובל הדורש את אישור מערך ההגבלים העסקיים".