סקר: 50% חושבים שצריך לשדר את מכבי ת"א בגמר הפיינל פור

כך עולה ממחקר שהזמין ערוץ 10, שבחן את עמדות הצופים לגבי שידור המשחק שצפוי להסתיים לפני כניסת יום הזיכרון ■ נמשכים המאמצים בערוץ להוריד את מחיר זכויות השידור של המשחק

ערוץ 10 ממשיך בניסיונות שלו להוריד את מחיר זכויות השידור למשחק גמר הפיינל פור, שישודר בערב יום הזיכרון. בשל שרשור הזכויות שמקורו ביורוליג, ממתינים בערוץ לאישור הנהלת המפעל האירופי להפחתת המחיר בשל הנסיבות המיוחדות.

על-פי הערכות, עשויה ההחלטה להתקבל בסופו של דבר על בסיס נתוני הצפייה של המשחק שישודר ב-8 במאי: אם יעמדו בסטנדרטים המצופים ממשחק המשודר בפריים-טיים ביום שידור רגיל, אז התמורה שישלם ערוץ 10 תהיה מלאה. אם לא, צפויה מכבי תל-אביב, באישור היורוליג, לאשר הוזלה במחיר.

בסך-הכול אמור להשקיע העונה ערוץ 10 בזכויות השידור של מכבי תל-אביב ביורוליג כ-13.5 מיליון שקל, לפני עלויות הפקה.

נזכיר כי לפני משחק הגמר, תצטרך מכבי לעבור את ריאל מדריד בחצי הגמר, במשחק שיתקיים ביום שישי בשבוע הבא. גם התמודדות זאת תשודר על-ידי ערוץ 10.

רק אתמול (ד') החליט ערוץ 10 באופן סופי כי ישדר את משחק הגמר. בהודעת הערוץ לעיתונות נכתב כי "לאחר שהתברר כי אין אפשרות להקדים עוד יותר את שעת תחילת שידור משחק הגמר, ולאור בקשתה המפורשת של מכבי תל-אביב, הוחלט בערוץ 10 לשדר את משחקי הקבוצה במסגרת הפיינל פור של היורוליג".

פגיעה תדמיתית?

ל"גלובס" נודע כי בטרם קיבל ערוץ 10 את ההחלטה לשדר את המשחק, הוא הזמין סקר שיבדוק את עמדות הציבור באשר לעצם ההחלטה של מכבי לשחק סמוך לכניסת יום הזיכרון. החשש היה מפגיעה תדמיתית בערוץ, כתוצאה ממה שעשוי להיחשב כמהלך סר-טעם.

ואולם התוצאות הוכיחו אחרת: 74% מכלל הנשאלים במדגם סברו כי מכבי תל-אביב היתה צריכה לנסות ולהקדים את המשחק, כפי שאכן עשתה בהצלחה בסופו של דבר, ולעלות לשחק כרגיל.

המחקר התקיים בקרב 500 בוגרים על-ידי מכון "הגל החדש". כמו כן, נמצא כי הרוב המוחלט של אוהדי מכבי תל-אביב, 80%, חושב כי יש לשדר את משחק הגמר שצפוי להסתיים זמן קצר לפני כניסת יום הזיכרון. לעומת זאת, רק 50.6% מכלל הנשאלים במדגם (לא רק אוהדי מכבי ת"א) ציינו כי יש לשדר את המשחק.

המשחק בערב יום הזיכרון ישודר בערוץ 10 החל מהשעה 17:30 ועד 19:30. שידור המשחק יופסק לחלוטין בשעה 19:45 לאור כניסתו של יום האבל הלאומי - וזאת גם אם המשחק יתארך.

* הבהרה: השאלות בסקר מתייחסות רק לשידור משחק גמר הפיינל-פור טרם כניסת יום הזיכרון, וכלל לא הועלתה שאלה בדבר שידור המשחק אחרי כניסת יום הזיכרון.