בורסות אירופה מחקו הירידות חרף נתוני מאקרו מדאיגים

מדד אמון הצרכנים ירד בשיעור החד ביותר מזה כשנה, האבטלה נותרה ברמה גבוהה של 9.9% והאינפלציה מתחממת ■ גם באסיה נרשמו ירידות נוכח נתוני מאקרו מאכזבים

בורסות אירופה מחקרו בצהריים (ו') את ירידות השערים שנרשמו מוקדם יותר היום, בעוד ששיפור בחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט סייע להרים גם את אירופ. זאת, למרות פרסום נתוני מאקרו שליליים. גם באסיה נרשמו ירידות שערים נוכח נתוני מאקרו מדאיגים.

מחזורי המסחר היום באירופה דלילים יחסית, שכן הבורסה בלונדון סגורה בשל החתונה המלכותית. אך לצד החגיגה בבריטניה, באיחוד האירופי פורסמו היום נתוני מאקרו שבוודאי מחקו את החיוך מעל פניהם של קברניטי הכלכלה האירופית. לפי אומדן ראשוני של הנציבות האירופית, האינפלציה בגוש האירו עלתה ל-2.8% ב-12 החודשים שהסתיימו באפריל, לעומת 2.7% במארס. כמו כן, מדד אמון הצרכנים לחודש אפריל ירד ל-106.2 נקודות מ-107.3 נק' בחודש שעבר - הירידה החדה ביותר מאז חודש מאי 2010. שיעור האבטלה נותר על 9.9%, כאשר בספרד עמוסת החובות עלתה האבטלה ל-21.3%.

מבין המניות הבולטות היום, מניית ענקית הנפט הצרפתית טוטאל נסחרת בירידות למרות שהחברה דיווח על עלייה של 51% ברווח הרבעוני הנקי לרמה של 3.95 מיליארד אירו, בהתאם לתחזיות המוקדמות של האנליסטים. טוטאל הודיעה גם על רכישת חברת האנרגיות המתחדשות SunPower תמורת 1.38 מיליארד דולר.

בגרמניה, יצרנית כלי הרכב דיימלר דיווחה על זינוק של 93% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה וצמיחה של 17% בהכנסות - אך בכל זאת המניה נחלשת.

נתונים כלכליים מאכזבים באסיה

בורסות אסיה נסחרו היום בירידות שערים על רקע פרסום נתונים מאקרו כלכליים שליליים בסין ויפן. בבורסת יפן לא התנהל היום מסחר, אולם מדד MSCI אסיה להוציא את יפן ננעל בירידה של 0.8%. היואן, המטבע הלאומי של סין מתחזק ופורץ את רמת ה-6.5 יואן לדולר לראשונה מאז 1993.

לא חסרים נתונים כלכליים מאכזבים היום באסיה. תחילה לדרום קוריאה, שם נודע כי התפוקה התעשייתית עלתה בחודש מארס בקצב האיטי ביותר מזה 6 חודשים. בסין, מדד מנהלי הרכש של HSBC העיד על האטה בפעילות הייצור באפריל, כאשר המדד נותר ללא שינוי מחודש מארס, ברמה של 51.8 נקודות. מדובר בקריאה הנמוכה מהממוצע ארוך הטווח העומד על 52.3 נקודות.

ביפן ממשיכה הכלכלה להתנהל בצל אסון הטבע שפקד אותה בחודש שעבר. לפי מחקר שפורסם היום על ידי מכון Japan Center for Economic Research, התמ"ג היפני צפוי להתכווץ ב-3.3% בחודש מארס, לעומת פברואר. מדובר בצניחה חדה בפעילות הכלכלית, החדה ביותר מאז ינואר 1994.

אם לא די בנתונים הללו, הכלכלן הסיני הפופולרי לי יינינג אמר היום כי הממשל הסיני לא סיין להערכתו את פעולות ההידוק המוניטרי, הנדרשות לשם ריסון האינפלציה אך גורמות גם לקירור הצמיחה. פעולות אלה מכבידות על השוק חדשות לבקרים. האינפלציה בסין הסתכמה ב-5.4% בשנה שהסתיימה במארס. מדובר באינפלציה הגבוהה ביותר מאז יולי 2008.

מבין המניות הבולטות היום באסיה נציין את KB FInancial שקפצה בבורסת סיאול לאחר שחברת הפיננסים הציגה גידול של 23% ברווחיה הרבעוניים. גם מניית השבבים טייוואן סמיקונדקטור עלתה בעקבות הצגת דוחות כספיים שהיו טובים מתחזיות האנליסטים.