הסאגה נמשכת: ביהמ"ש החזיר את השביתה ב-NFL

בית המשפט בסנט לואיס קיבל את הערעור של בעלי הקבוצות והחזיר את הליגה לקיפאון זמני; השחקנים חוזרים לנקודת המוצא: אין תשלומי שכר, אין החתמות פרי-אייג'נטס

הסאגה המשפטית סביב השבתת ה-NFL נמשכת: שלושה ימים אחרי שבית המשפט במיניאפוליס הורה על סיום השביתה בליגת הפוטבול והורה לליגה ולבעלי הקבוצות לפתוח מחדש את השערים עבור השחקנים, קיבל בית המשפט בסנט לואיס את הערעור של בעלי הקבוצות וברוב של 2 שופטים מול 1 החזיר את השביתה לתוקף. בשלב זה ההחלטה היא על מתן צו זמני להשבתת הליגה, ובית המשפט ידון בשבוע הבא האם לתת תוקף קבוע לפסיקה.

המשמעות העיקרית של ההחלטה היא שפעם נוספת מוקפאים כל הדיונים על חידוש ההסכם הקיבוצי בין ארגון השחקנים (NFLPA) לבין הליגה ובעלי הקבוצות. בנוסף, הוטל מחדש האיסור על הקבוצות לחתום חוזים עם מאות השחקנים הנמצאים במעמד של פרי-אייג'נטס, והשחקנים לא יוכלו לחזור ולקבל את שכרם.

ההחלטה באה שעות ספורות אחרי שהקבוצות היו אמורות לפתוח את מתחמי האימונים ולאפשר לשחקנים להשתמש בכל הפסיליטיז המגיעים להם מתוקף העובדה שהם מחזיקים בהסכמים תקפים - כגון שירותים רפואיים, אפשרות להתאמן באופן חופשי ולהתכונן לעונה הבאה וכו'. גם הטיימינג של ההחלטה, שבא באמצע הדראפט החגיגי שמתקיים בניו יורק, עורר את הזעם של ארגון השחקנים שכעת שב לנקודת המוצא במאבק מול הבעלים והליגה.

כזכור, סעיף המחלוקת העיקרי בחידוש ההסכם הקיבוצי בין הליגה לבין ארגון השחקנים הוא על חלוקת הכסף בין הבעלים לבין השחקנים. בהסכם הקיבוצי האחרון עמד הנתח של השחקנים על כ-59% מסך ההכנסות הכולל, בעוד שהבעלים דרשו להוריד את החלק של השחקנים ולהעמידו על כ-40% בלבד.