סין מגבילה עישון בציבור - 300 מיליון סינים מעשנים במתח

סין, המחזיקה בשוק המעשנים הגדול בעולם, מגבילה העישון במקומות ציבוריים ■ מיליון סינים בשנה מתים ממחלות הקשורות בנזקי עישון ■ "עד 2030 נגיע ל-3.5 מיליון מיתות בשנה"

סין, המחזיקה בשוק המעשנים הגדול ביותר בעולם, החילה השבוע את הפרוייקט הראשון בתולדותיה להגבלת העישון במקומות ציבוריים כדי לצמצם את כמות המיתות במדינה הנובעות מעישון.

על פי ההגבלות החדשות של משרד הבריאות בסין, נאסר העישון במקומות ציבוריים סגורים, כולל בתי מלון, מסעדות, בארים, בתי קולנוע, גני שעשועים, פארקים, אולמות תצוגה, טרמינלים ומבני תחבורה ציבורית.

סין, המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, מהווה ביתם של יותר מ-300 מיליון מעשנים. זאת ועוד, מחלות הקשורות בנזקי העישון מובילות למותם של מעל למיליון סינים בשנה, זאת על פי נתוני המרכז לשליטה ומניעת מחלות במדינה. "כמות המתים מעישון עלולה להגיע עד ל-3.5 מיליון בשנה בשנת 2030", מזהיר זאו פינג, בכיר באגודה למלחמה בסרטן בסין.

במסגרת ההנחיות החדשות, מחוייבים האחראיים במקומות הציבוריים השונים להציב שלטי "העישון אסור" ולעודד את עובדיהם לבקש מאנשים שלא לעשן במקום.

יש לציין כי ביקורות רבות מושמעות נגד הממשלה בסין על שעושה מעט מידי בניסיון לעצור את מגיפת העישון במדינה, בטענה כי הממשלה נהנית מרווחי מס כתוצאה מרכישת סיגריות.