תעשיית הקרנות מדשדשת; הקרנות המנייתיות בולטות לחיוב

במיטב מסכמים את חודש אפריל בתעשיית הקרנות: בסך הכל הקרנות המסורתיות רשמו החודש פדיונות של כ-1.1 מיליארד שקל ■ הקרנות המנייתיות זכו לגיוסים של כ-130 מיליון שקל

התמתנות בקצב הירידות בפדיונות הקרנות הנאמנות המסורתיות: במיטב מסכמים את פעילות קרנות הנאמנות בחודש האחרון ומוסרים כי מדובר בחודש שני ברציפות של פדיונות בקרנות הנאמנות המסורתיות, מה שמעביר את הקרנות הנאמנות לטריטוריה השלילית מתחילת השנה. בסך הכל קרנות המסורתיות רשמו בחודש אפריל פדיונות של כ-1.1 מיליארד שקל. זאת לעומת פדיונות של כ-2.5 מיליארד שקל שנרשמו בחודש מארס.

בגזרת הקרנות המנייתיות נרשמו דווקא גיוסים נאים, הקרנות המנייתיות בלטו לטובה וזכו לגיוסים של כ-130 מיליון שקל. מי שבלטו בגיוסים היו הקרנות המתמחות במניות בישראל עם כניסת כספים של כ-90 מיליון שקל, בעוד בקרנות המתמחות במניות בחו"ל נרשמו גיוסים קלים יותר של כ-30 מיליון שקל. הקרנות הגמישות סיימו את החודש עם גיוס קל של כ-10 מיליון שקל בלבד.

לעומת זאת, קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד רשמו פדיון גבוה של כ-1 מיליארד שקל, הפדיון הגבוה ביותר בשנה האחרונה. בסיכום חודשי רשמו קרנות אג"ח חברות וכללי פדיונות של כ-415 מיליון שקל, אך מתחילת השנה הן עדיין עומדות על גיוס חיובי של כ-3.35 מיליארד שקל.

במיטב מזהים בתעשיית הקרנות סוג של דשדוש עם הירידה בצד הגיוסים "החודש נרשמו פדיונות בכל אחד מימי המסחר, מלבד יום אחד, אך בעוצמה פחותה יותר. זהו מצב שמתאר סוג של דשדוש בתעשיית הקרנות", מוסרים כלכלני מיטב. עוד מציינים בסיכום כללי כי בעקבות נתוני חודש אפריל, עברו הקרנות המסורתיות, בסיכום שנתי, לראשונה לפדיונות, שמסתכמים בכ-310 מיליון שקל.