שוב עלה מחיר דירה בפריפריה

בסוף השבוע שוב הגיע "חצות הלילה" ושם ללעג מר את כל תמריצי אטיאס וסילבן שלום

השר אריאל אטיאס מנסה לשלוח אותנו לפריפריה עם עוד הבטחות באוויר לסבסוד משכנתאות; השר סילבן שלום ינסה מחרתיים לפתות צעירים שיגיעו לסינימה סיטי בראשל"צ לעבור לנגב או לגליל; הנגיד סטנלי פישר מייקר את המשכנתאות, ומקצץ דה-פקטו את סכום ההלוואה שניתן לקבל בהינתן ההחזר החודשי, צעד שגורם ללא מעט ישראלים לפזול להזדמנויות הנדל"ן בשוליים המרוחקים יותר של המדינה.

אבל אז, בכרוניקה כמעט ידועה מראש (שמכריחה גם אותנו לחזור על כך שוב ושוב), מגיע שוב חצות הלילה שבו מתחלף לו עוד חודש ולועג לכל התמריצים שמוכרים לנו את החלום הנדל"ני בפריפריה. עוד 23 אג' לליטר דלק, 7.62 שקל לכל ליטר של הזהב השחור, הגונזים כמעט כל תמריץ כלכלי שאמור לשכנע אותנו להחליף דירה שכורה בתל אביב או בנתניה עבור בית צמוד קרקע בקרית שמונה או במעלות.

ככה זה כשההוצאה עבור נסיעה לעבודה, ללימודים, לקניות, לחוגים, לבילויים, לבית חולים (לא עלינו) ועוד, מהבית שממוקם באזור שהמדינה לא ממש הקימה בו את כל שירותי החינוך, התעסוקה והבריאות המתקדמים, כואבת ויקרה לא פחות מהוצאות שכ"ד במרכז הארץ.

דואגים ממה שעושה העלייה בריבית המשתנה על ההחזר החודשי של המשכנתא? כדאי לזכור שתושבי הפריפריה חוטפים מידי חודש הכי חזק גם את העליות במחירי הדלק, שגורמים להם להתגעגע לדירה העלובה (ולאופניים) שהם השאירו במרכז.