200 עובדים בחדשות 10: לא נעבור לאבו גוש

כמחצית מעובדי חדשות 10 חתמו על היוזמה להגיש עתירה נגד המעבר הצפוי של החברה לאבו גוש ■ ‎עורך בכיר: "כל העובדים שחותמים על היוזמה מרגישים שהם יאבדו את מקום עבודתם"

כמחצית מעובדי חדשות 10 חתמו על היוזמה להגיש עתירה נגד המעבר הצפוי של החברה לאבו גוש והביעו רצון לתרום שני ימי חופשה למימונה.

ל"גלובס" נודע כי מרגע שהופץ דבר היוזמה בקרב עובדי החברה, חתמו עליה כ-200 עובדים, ועל-פי הערכת מארגן היוזמה, העורך הבכיר אבי אלקלעי, יחתמו עליה כלל עובדי החברה.

בסוף השבוע שעבר הפיצו אלקלעי, אשר עורך את תוכניתם של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום, וחן הדרי, מנהלת משאבי אנוש בחברה, דואר אלקטרוני לעובדי החדשות, בו הם מביעים את כוונתם להגיש עתירה נגד הכוונה להעבירם לאזור ירושלים, מתוך התפיסה כי מעבר לאבו גוש, המותר על-פי מתכונתו הנוכחית של החוק, אינו משרת את המטרה העיקרית בחקיקתו - חיזוקה של הבירה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ההתנגדות החלה בקרב בכירים בחברה, ובהם לונדון וקירשנבאום, שהודיעו כי אין בכוונתם לעבור, לאור החוזה הנוכחי שלהם אשר מדבר על שידור מאזור גוש דן, שם יושבת החברה כיום.

"מאחר שירון ומוטי הודיעו שלא יעברו לאבו גוש, מדובר בהכחדה של התוכנית שלי", אומר אלקלעי ל"גלובס", "כל העובדים שחותמים מרגישים שהם יאבדו את מקום עבודתם".

לדברי אלקלעי, "רוח החוק היא הקשר בין חברת החדשות לבירה הירושלמית. בעקבות עתירה שהייתה בהמשך, זה הורחב לאזור ירושלים. אנחנו לא מבינים איך המעבר לאזור ירושלים יכול להדק את הקשר עם הבירה. זה יפגע בפרנסתנו, הרבה לא יוכלו לעבור".

לדבריו, "מדובר בהרעה בתנאי העבודה ובאיכות החיים שלנו, בגלל כ-3 שעות נוספות שיעברו מהקדשה למשפחותינו לנסיעות. בכוונתנו להציע הצעות אחרות לחיזוק הקשר עם ירושלים, בלי לעבור".

כיום משדרת חברת החדשות של ערוץ 10 מגבעתיים, ועל-פי החוק היא מחויבת לשדר את מהדורת החדשות המרכזית שלה מאזור ירושלים כבר בסוף דצמבר השנה.

מחדשות 10 נמסר כי "הערוץ נערך בימים אלה למעבר הנדרש על-פי החוק. ההתארגנות המדוברת של חלק מן העובדים לא תואמה עם הנהלת הערוץ, ומטבע הדברים לא קיבלה את ברכת ההנהלה".