ירון לונדון: קירשנבאום ואני נשקול אם לעבור לאבו גוש

טאלנטים בחדשות 10 מביעים מורת-רוח מהמעבר הצפוי בסוף השנה לאזור ירושלים ■ לונדון: "המעבר לאבו גוש דורש עוד כשעתיים עבודה ביום; התנאים החדשים הללו לא נמצאים בחוזה"

האם המעבר לאבו גוש יכלול את כל תוכניות האקטואליה של ערוץ 10? ל"גלובס" נודע כי מגישים בכירים בחברת חדשות ערוץ 10 הביעו מורת-רוח מהמעבר הצפוי של החברה לאבו גוש בסוף השנה הנוכחית.

בין היתר עולות דרישות של בכירים לפתיחת חוזיהם מחדש - מהלך שעשוי לייקר עוד יותר את המעבר של החברה, המוערך בכ-30 מיליון שקל בתחילה ובתוספת של כ-10 מיליון שקל בכל שנה. הדרישות עולות לאור העובדה שנושא המיקום מהווה חלק בלתי נפרד מהחוזה של כמה מהטאלנטים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", השכירות החודשית של חדשות ערוץ 10 תעמוד על כ-60 אלף שקל בחודש.

בחדשות ערוץ 10 עדיין לא עדכנו את בכירי החברה במעבר ומתי הוא צפוי להתקיים.

"לא ברור עדיין מי עובר", אומר ל"גלובס" ירון לונדון, אחד ממגישי "לונדון את קירשנבאום". "באופן עקרוני, המעבר לאבו גוש בעייתי לי, ומבחינתי זה דורש דיון מחודש בחוזה. אני הרי ערכתי משא-ומתן על חוזה מתוך ידיעה על תנאים מסוימים, בהם מיקום העבודה, ועכשיו התנאים השתנו בצורה דרמטית".

לדבריו, "המעבר לאבו גוש דורש עוד כשעתיים עבודה ביום. לדוגמה, במקום להיות בבית ב-19:30, אני אגיע רק ב-21:00. התנאים החדשים הללו לא נמצאים בחוזה, ומוטי קירשנבאום ואני נצטרך לשקול אם זה מתאים לנו".

בימים אלה מתקיימות בחדשות ערוץ 10 הערכות כלכליות ולוגיסטיות אילו מערכות להשאיר ואילו להעביר, לאור כל ההיבטים.

חלק מהתוכניות יישארו בגוש דן

בין התוכניות שעשויות להישאר בגוש דן יש תוכניות הקשורות לחברת החדשות אך מופקות בהפקה חיצונית, ובהן תוכניתו של רפי רשף ותוכניתו של שרון גל. נבחן גם מיקום השידור של תוכניות אחרות, כמו מערכת התוכנית "היום שהיה" או "הצינור".

לפי החוק, חובת המעבר לירושלים חלה על שידור המהדורה המרכזית - כלומר דסק החדשות של החברה. עם זאת, החברה תיאלץ בכל אופן להשאיר מערכת נרחבת באזור תל-אביב, ככל הנראה בגבעתיים, שם שוכנת מערכת החברה כיום.

מחדשות ערוץ 10 נמסר כי "ברור שהמעבר לאבו גוש כרוך בהשקעה גדולה ובגידול משמעותי בהוצאות השוטפות. יחד עם זאת, אנו נעמוד בכל מחויבויות החוק".