עקב הצניחה בדולר: התעשיינים יקיימו השבוע כנס חירום

עשרות תעשיינים ויצואנים מתכוונים להגיע לכנס החירום שיתקיים השבוע בתל-אביב

נמשכת הדאגה בקרב התעשיינים והיצואנים מהירידה המתמשכת בשער הדולר והייסוף בשקל: ביום רביעי הקרוב מתכוונת התאחדות התעשיינים לקיים כנס חירום רב משתתפים על רקע המשבר בדולר ובו עתידים להשתתף עשרות יצואנים ותעשיינים מכל הארץ. לכנס הוזמן גם שר התמ"ת, שלום שמחון.

בכנס, שיתקיים תחת הכותרת "בלי יצוא, אין צמיחה ואין תעסוקה" עתיד להתקיים בבית התעשייה ובו יקראו תעשיינים בכירים במשק לראש הממשלה ולשר האוצר לנקוט שורה של מהלכים לבלימת הייסוף בשקל.

מנתוני ההתאחדות עולה כי בשנתיים האחרונות חל ייסוף מצטבר של כ-18% בשער השקל ביחס לדולר, מה שמביא לירידה ניכרת בתמורה השקלית על כל דולר מיוצא וכושר התחרות של יצואנים ותעשיינים ישראליים בעולם- נשחק. בהתאחדות מתריעים כי הימשכות המשבר תסב פגיעה עמוקה בתעשייה ותשפיע באופן ישיר על התעסוקה ועל המשק.

בנוסף לשר התמ"ת, שמחון, עתידים להשתתף בכנס גם נשיא ההתאחדות, שרגא ברוש, יו"ר מכון הייצוא, עמי אראל ועוד. נתונים שהתפרסמו באחרונה ב"גלובס" מצביעים על חשש גובר בקרב תעשיינים ממגמת התרחבות של מפעלים ישראליים דווקא בחו"ל וזאת, בניסיון להקטין את הפגיעה בהם בשל הימשכות המשבר בשער הדולר והתחזקות השקל.