בזמן שבעולם חוגגים: חמאס מגנה את חיסול בן לאדן

ברשות הפלסטינית שאמרו כי חיסלו של לאדן "יועיל לשלום ברחבי העולם" ■ בסעודיה מסרבים עדיין להגיב ■ ממשל התימני בירך: המהלך מהווה תחילת הסוף של הטרור

בניגוד לברכות על חיסול בן לאדן בעולם הערבי, בחמאס גינו את החיסול וכינו אותו "התנקשות בשאהיד". ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, אמר: "אנו רואים בהתנקשות כהמשך המדיניות האמריקנית שמבוססת על דיכוי ושפיכת דם של ערבים ומוסלמים".

במקביל, תנועת "האחים המוסלמים" קראה לנסיגה מידית של הכוחות האמריקנים מאפגניסטן ועיראק בעקבות חיסולו של אוסמה בן לאדן, מנהיג אל-קאעידה ומתכנן פיגועי 11 בספטמבר.

עיסאם אל-ריאן, הדובר הרשמי של "האחים המוסלמים" אמר כי בחיסולו של בן לאדן הוסר אחד הגורמים המרכזיים לאלימות בעולם. "הגיע הזמן שאובמה ייסוג מאפגניסטן ועיראק, ולהפסיק את הכיבוש של ארה"ב וכוחות מערביים שפגע במדינות אסלאמיות תקופה ארוכה".

הדובר הרשמי של "האחים המוסלמים" עוד טען שהמהפכות שמתרחשות לאחרונה במזרח התיכון מוכיחות כי המדינות מוכנות לדימוקרטים ואין צורך לכוחות זרים באזור.

אל אריאן חוזה תגובה חריפה על חיסולו של בן לאדן באזורים בעולם בהם לאל קאעידה יש שליטה רחבה כמו אפגניסטן, פקיסטן, מרוקו ואלג'יריה, והדגיש שהגיע הזמן שהעולם כי אין קשר בין האלימות לבין האיסלאם וכי הזיקה ביניהם שגויה מכוונת על ידי התקשורת.

תימן: תחילת הסוף של הטרור

רשת אל ג'זירה ציטטה גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית שאמרו כי חיסלו של לאדן "יועיל לשלום ברחבי העולם". מצדו, הנשיא האפגני חאמד קרזאי קרא לטאלבאן להפסיק את התקפותיו לאחר חיסולו של בן לאדן. "על טליבאן ללמוד את הלקח ולפסיק את ההתקפות. ללא ספק שמדובר בחדשות מאוד חשובות".

בסעודיה מסרבים עדיין להגיב. הדובר הרשמי של משרד הפנים הסעודי, האלוף מנסור אל טורקי סירב להגיב על חיסולו של בן לאדן והסתפק בלמסור: "עדיין מוקדם מדי להגיב על החיסול".

לעומת זאת, סעודים רבים הביעו את שביעות רצונם על חיסולו של בן לאדן, שגרם למותם של עשרות הסעודים וקורבנות מאזרחויות שונות בפעולות הטרור שהתרחשו בממלכה במשך שנים. נזכיר כי הרשויות בסעודיה הודיעו על ​​שלילת האזרחות הסעודית של אוסאמה בן לאדן בשנת 1994.

גורם בכיר בממשל התימני בירך על חיסולו לשל בן לאדן והביע תקווה כי המהלך מהווה "תחילת הסוף של הטרור".