בן לאדן בשמיים, ואנחנו בבונקר

לכדנו את אייכמן וחיסלנו את כל רוצחי הפיגוע במינכן ואיש לא יצא לרחוב ולחגוג כשזה קרה

כיכר טיימס בניו יורק צהלה ושמחה. גם מול הפנטגון והבית הלבן נוער הנרות האמריקאי, שחווה את טראומת ה-11 בספטמבר כילדים, חוגג עם אזרחים שצורחים יחדיו: "יו.אס.איי, יו.אס.איי", הכל לרגל מותו המבורך של רב המחבלים אוסמה בן לאדן, האיש שריסק לאמריקאים לפני עשור את הביטחון העצמי בהפלת מגדלי התאומים.

כמה שעות אחרי ההודעה הדרמטית של הנשיא ברק אובאמה בנאום לאומה, שלחה רשת פוקס את הרלדו ריברה לשדר מתוך ההמון העולז. כשהקריא דברים שאמר לו בטלפון, אחד הקצינים הבכירים שהיה מעורב בחיסול הארכי-מחבל, אוסמה בן לאדן, וסיפר שהקצין צופה בשמחה מרחוק ומתענג עליה, החוגגים כמעט יצאו מדעתם. "את זה הוא רוצה לראות", שאג ריברה למיקרופון, "אתכם שמחים".

גאווה מפוקפקת

מדינת ישראל תפסה את אדולף אייכמן, חיסלה את כל מי שהיו מעורבים ברצח הספורטאים במינכן, את עימאד מורנייה, מבחוח, ועוד שורה ארוכה. ישראל ו"זרועותיה הארוכות" עשו זאת במהירות יחסית, בצורה ממוקדת מאד ובלי יחסי ציבור. למרות שאלו הישגים מרשימים, שעל רובם אפילו לא מיהרנו לקחת קרדיט (נכון, לא על כולם אפשר היה), אזרחי ישראל לא יצאו בספונטניות לרחובות כשזה קרה, לחגוג ולהריע באקסטזה ולקפוץ עירומים לבריכה שלמרגלות העיריה.

בן לאדן היה המבוקש מספר אחד של אמריקה, במשך עשר שנים תמימות. עשר שנים, שבהן לא הצליח המודיעין של המעצמה החזקה בעולם, לאתר את מקומו של אדם אחד, בארץ אחת, שבה הם נלחמים כבר כל כך הרבה זמן.

למה זה לא קרה קודם? יאללה בלגן, "יו.אס.איי, יו.אס.איי". ומה עם המלחמה המתמשכת בפקיסטן? הרלדו ריברה שהביא משם ד"ש ספוג בגאווה פטריוטית, שכח להזכיר שהבוץ הפקיסטני עולה לאמריקאים בהרוגים ובכסף. ועם כל האמפטיה לשלטון הפקיסטני, עד לרגע זה לא ברור עד כמה הוא באמת שיתף פעולה במצוד אחר בן לאדן. לפי הדיווחים, בשבוע שבו אותר מקום מסתורו, נשמר הדבר בסוד מהפקיסטנים, ככל הנראה בגלל חשש מהדלפות. תשאלו את הקצין ההוא למה לא מידרו אותם קודם.

שמחה מוקדמת

האמריקאים עדיין חיים בסרט שבו יש טובים ורעים והפי אנד ועלילה ברורה עם סוף שכמעט תמיד אפשר לנחש. אבל החיים הם לא הוליווד. וסוף הסרט - חיסול האיש הרע באמת, אינו סוף הסיפור.

אם קודם לרגוני הטרור הקיצוניים היה ראש מכוסה תרבוש לבן וזקן שחור מדובלל, עכשיו אחרי שירו בו במצח, הטרור עלול לחזור ולהיות אנונימי ובכך - בלתי צפוי, מפחיד ומבהיל בהרבה. האזהרה הגורפת שהוציא הממשל האמריקאי מייד עם פרסום הידיעה על המבצע המוצלח, מעוררת אימה: אסור לצאת מהבית, להסתובב במקומות הומי אדם ולדבר עם זרים.

לא רק האמריקאים, כל תושבי העולם המערבי, חשופים עכשיו למשוגעים וקנאים דתיים שיידחפו לבצע פיגוע בכדי לנקום על הנקמה. כל מי שנדמים בעיני האיסלם הקיצוני כמשת"פים של אובאמה, הם יעד. אז בן לאדן יושב עכשיו עם 70 בתולות בשמיים, גופתו נקברה בים, והאמריקאים יכנסו עמוק לבונקר, בשמחה כמובן.