צפו: איפה הסתתר בן לאדן? במבצר מפואר עם אישה צעירה

המבנה המפואר נמצא בעיירת הנופש אבוטבאד הממוקמת בעמק מוקף גבעות ירוקות ■ בפרבר העשיר מתגוררים גמלאי צבא פקיסטניים

אז איפה מצאו הכוחות האמריקניים את בן לאדן? ממש לא בתוך מערה חבויה בהרים בגבול אפגניסטן, אלא דווקא עם אשתו הצעירה ביותר במתחם בשווי מיליון דולרים בעיירת נופש סמוכה לבירת פקיסטן.

צוות של חיילים אמריקנים ירדו ממסוק ופשטו על המתחם ביום ראשון אחר הצהריים. לאחר 40 דקות של לחימה, בן לאדן, אחד מבניו, ועוד אישה ושני גברים בלתי מזוהים, נהרגו.

הכוחות חדרו למתחם דמוי המבצר לאחר שנים של מעקב, כושל בחלקו, אחר ראש ארגון אל קעידה. ב"מבצר" המאובטח לחלוטין התגורר בן לאדן.

שני שערים מבוצרים וחומה גבוהה

המבנה המפואר נמצא בעיר אבוטבאד, כ-60 קילומטרים צפונית לבירה איסלמבאד. בפרבר העשיר מתגוררים גמלאי צבא פקיסטניים רבים והעיירה נחשבת עשירה למדי.

המתחם שנבנה לפי ההערכות ב-2005, גדול פי שמונה מהבתים האחרים באזור ממוקם על חלקת אדמה גדולה ומבודדת יחסית. כשהוא נבנה, היה ה"מבצר" בשולי אבוטבאד אך מאז התמלא האזור בבתי שכנים.

אמצעי האבטחה הכבדים במבצר כללו חומות בגובה 3.6-5.5 מטרים, עליהן חוטי תיל. קירות פנימיים עבים במיוחד מפרידים בין חלקים שונים של המתחם. שני שערים מבוצרים הגבילו את הכניסה למקום, ובמקום להשליך את האשפה נהגו לשרוף אותה כדי לא להותיר דבר לאנשי המודיעין.

חי במבצר עם אשתו הצעירה ביותר

מספר חלונות בבניין בן שלוש הקומות בו התגורר בן לאדן פונים כלפי חוץ, וגם המרפסת שלו הוקפה בחומה בגובה 2.1 מטרים. "זה כמעט מגוחך שהרכוש מוערך במיליון דולרים, אבל אין שום חיבור לטלפון או לאינטרנט", אמר בכיר בממשל האמריקני.

אנליסטים אמריקניים אמרו היום כי במקום חיו שלוש משפחות: בן לאדן עצמו ובנו, שני אחים ששימשו נאמניו של בן לאדן, וגם אישה אחת וקרוביה, שככל הנראה חיה עם בן לאדן.

אבוטבאד היא עיירת נופש פופולרית בפקיסטן, הממוקמת בעמק מוקף גבעות ירוקות. לוחמי ג'יהאד שונים, במיוחד אלו שנלחמים בתחומי חבל קשמיר הסמוך, נהגו להשתתף במחנות אימונים באזור.