קשת ורשת משכו עתירה נגד הרשות השנייה על מיקוד הרגולציה

העתירה הוגשה לאחר שהרשות השנייה החליטה כי אין בכוונתה להחיל על ביצועי הזכייניות בשנת 2008 את כללי מיקוד הרגולציה שכוננו בשנת 2009

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת משכו את העתירה לבג"ץ נגד הרשות השנייה, זאת לאחר שבית המשפט העליון הבהיר כי אין לה היתכנות לעתירה.

הזכייניות הודיעו בדיון שהתקיים היום (ב') כי "הן מקבלות את הצעת השופטים, לפיה תימחק העתירה נגד הרשות השנייה בנושא החלה רטרואקטיבית של כללי התוכניות לשנת 2009 גם על שנת 2008 ללא צו הוצאות, שהוגשה בנובמבר 2009".

העתירה הוגשה לאחר שהרשות השנייה החליטה כי אין בכוונתה להחיל על ביצועי הזכייניות בשנת 2008 את כללי מיקוד הרגולציה שכוננו בשנת 2009.

הזכייניות טענו כי חובותיהן נוצרו לאחר שמלכתחילה היה מיקוד הרגולציה אמור להיכנס כבר ב-2008 לתוקף, ואולם הוא התעכב בשנה לאור התמהמהות מועצת הרשות השנייה, שלא עמדה ביעדיה שלה.

היועוץ המשפטי של הרשות השנייה בזמנו, עו"ד דורון אבני, טען כי לא ניתן לעשות מהלך רטרואקטיבי שכזה. בית המשפט נטה לקבל את עמדתו.

עם זאת, בית המשפט הותיר מקום לעתירה נגד הסנקציות שהטילה הרשות השנייה. "כנגד ההסכמה שהתקבלה בבית המשפט, יהיו הזכייניות זכאיות להגיש עתירה חדשה אם הרשות לא תבטל את החלטתה להטיל על הזכייניות סנקציות וחובות השלמה עבור שנת 2008", נמסר מייצוג הזכיינית. "עוד נקבע כי הרשות השנייה תהיה מנועה מלטעון טענת שיהוי כנגד עתירה שכזאת. יצוין עוד כי במהלך הדיון בית המשפט הביע במהלך הדיון את מורת-רוחו מכך שהרשות השנייה הטילה סנקציות לגבי שנת 2008, זאת בעוד קיימת עתירה תלויה ועומדת כנגדה".

מהרשות השנייה נמסר כי "בית המשפט העליון קיבל את עמדת הרשות השנייה שלא להכיל רטרואקטיבית את כללי מיקוד הרגולציה. בית המשפט המליץ לעותרות למשוך את העתירה, ובהתאם לכך היא נמחקה. בית המשפט הדגיש כי החלטת הרשות השנייה הנה מוצדקת ואף מחויבת".