לראשונה מאז פשטה רגל ב-2009: דוחות חיוביים לקרייזלר

יצרנית הרכב קרייזלר, דיווחה היום על רווח נקי של 116 מיליון ד', תצוגה ראשונה של רווח מאז הכריזה על פשיטת רגל בשנת 2009 ■ הכנסותיה של קרייזלר עלו ב-35% ל-13.1 מיליארד ד'

יצרנית הרכב קרייזלר, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2011, תוך שהיא מציגה רווח נקי של 116 מיליון דולר, נתון רווח חיובי ראשון מאז הכריזה קרייזלר על פשיטת רגל בשנת 2009. זאת, בהשוואה להפסד נקי של 197 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בכך, היכתה קרייזלר את תחזיות האנליסטים, שציפו לרווח נקי של 96 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. הכנסותיה של קרייזלר ברבעון הנוכחי עלו ב-35% ל-13.1 מיליארד דולר, והוזנו בעיקר ממכירותיו של הג'יפ מדגם Brand אשר עלו הרבעון ב-34%, ושירות המשלוחים Dodge העלה את מכירותיו ללקוחות ב-28%. בנוסף, קיצצה קרייזלר את הוצאותיה על תמריצים והנחות ב-12%.

"עדיין מוקדם להכריז על קאמבק מושלם, אולם בהחלט ניכר שקרייזלר חזרה להילחם", אמר וורן בראון, סגן נשיא בחברת הייעוץ LLC. נציין כי יצרנית הרכב פיאט מחזיקה ב-30% מקרייזלר, ומקיימת מגעים להגדלת החזקותיה עד לכ-50% בשנה הנוכחית.

מנכ"ל קרייזלר, סרג'יו מרקונה, עדכן כי יעדיה של קרייזלר הם להחזיר את חובותיה הממשלתיים עד סוף השנה, ולהציג רווח נקי שנע בין 200 ל-500 מיליון דולר במהלך השנה, תוך הגדלת היקף מכירותיה ברחבי העולם ב-32% ל-2 מיליון כלי רכב.

"שיפרנו את המכירות והתוצאות הפיננסיות שלנו ברבעון הראשון", אמר מרקונה, והוסיף כי "ניכר כי קרייזלר נמצאת על המסלול הנכון. אנו מביטים עכשיו קדימה לעבר עתיד מבטיח".