סערה בכוס מים: הקינגס החליטו להישאר בסקרמנטו

קבוצת ה-NBA של עומרי כספי דחתה בשנה אחת לפחות את התוכניות לעבור לשחק באנהיים; התנאי ארוך הטווח של בעלי סקרמנטו להישארות בעיר: בניית אולם חדש על-ידי העירייה

אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות החליטו האחים ג'ו וגאווין מאלוף, הבעלים של קבוצת ה-NBA סקרמנטו קינגס, שבה משחק הישראלי עומרי כספי, לדחות בינתיים את התוכנית שלהם להעביר את הפרנצ'ייז לשחק באנהיים, החל מהעונה הבאה.

מדובר על ניצחון גדול עבור קווין ג'ונסון, ראש עיריית סקרמנטו ושחקן עבר ב-NBA, שעשה מאמצים בחודשים האחרונים להשאיר את הקבוצה בעיר (הקינגס היא קבוצת הספורט המקצוענית היחידה בסקרמנטו). בשבוע שעבר הצליח ג'ונסון לגייס 10 מיליון דולר מספונסרים, סכום שיועבר לקינגס לקראת העונה הבאה.

בהודעה הרשמית שהוציאו האחים מאלוף, נכתב: "ראש העיר הבטיח גם ל-NBA וגם לקהילה כי יש לו את היכולות לגרום לבניית מתקן ספורט חדיש בעיר, מתקן שהקינגס כל כך ראויים לו". כזכור, הרצון של הקינגס לעבור לאנהיים, 600 ק"מ דרומית לסקרמנטו, הגיע לאחר שעיריית סקרמנטו לא הביעה נכונות לבנות לקבוצה אולם חדש, על מנת לא להפיל את העלויות על התושבים.

יחד עם זאת, טענו האחים מאלוף כי במידה וג'ונסון לא יעמוד בהתחייבות שלו, תוכנית המעבר לאנהיים תקבל תוקף חדש בעונת 2012/13.

הטענה העיקרית של האחים מאלוף נגד העירייה מסתמכת בין היתר על הנתונים הבאים: מאז שנת 2000 נבנו ב-NBA שבעה אולמות חדשים בעלות כוללת של 1.925 מיליארד דולר, כאשר 83% מהסכום הכולל (1.52 מיליארד דולר) מומן מכספי הציבור.

במידה ויחדשו האחים מאלוף בעונה הבאה את התוכנית שלהם להדרים לאנהיים, הם יתקלו בשורה של בעיות: ראשית, "דמי מעבר עיר" בסך 30 מיליון דולר, אותם דורשת ה-NBA מכל קבוצה שמעוניינת במהלך כזה; עניין נוסף הוא ההתנגדות הצפויה מצד שתי הקבוצות של לוס אנג'לס, הלייקרס והקליפרס, שאולם ה"סטייפלס סנטר" שלהן מרוחק 30 ק"מ בלבד מהאולם המיועד של הקינגס באנהיים, בעיקר משיקולים מסחריים.

האחים מאלוף, הבעלים של סקרמנטו קינגס מה-NBA / צילום: בלומברג
 האחים מאלוף, הבעלים של סקרמנטו קינגס מה-NBA / צילום: בלומברג

האחים מאלוף. עדיין לא עוזבים את העיר (צילום: רויטרס)