וורן באפט: "חיסולו של בן לאדן לא יאיץ את השווקים"

איל ההשקעות התייחס לחיסולו של הטרוריסט מספר אחת: "החיסול לא יוביל להפסקת האיומים מצד גורמי טרור" ■ באפט אמר כי אינו מצפה לשינויים דרמטיים בשווקים, בעקבות החיסול

איל ההשקעות וורן באפט, התייחס היום (ב') לחיסולו של הטרוריסט מספר אחת בעולם, אוסמה בן לאדן, ואמר כי "החיסול לא יוביל להפסקת האיומים מצד גורמי טרור אחרים, ולא יאיץ את השווקים הפיננסיים".

באפט אמר את הדברים בריאיון שהעניק לרשת CNBC, במסגרתו התייחס גם לסוגיות פיננסיות נוספות, ובכללן אסיפת בעלי המניות שקיים לאחרונה על רקע הדוחות הלא מבטיחים שפרסם התאגיד בבעלותו, ברקשייר הת'אוויי . במסגרת הדוחות, דיווחה ברקשייר על צניחה של 58% ברווח הנקי ל-1.51 מיליארד דולר, והציגה הפסדים של 821 מיליון דולר בעסקי הביטוח.

אולם, אירועי היום השפיעו גם על תוכן הריאיון, שרובו ככולו נגע בחיסולו של בן לאדן. באפט אמר במסגרתו כי הרגיש טוב כאשר שמע על החיסול, אבל הוא "עדיין מודאג" לגבי מתקפות טרור נוספות. "הרצון לפגוע בנו עדיין קיים אצל יותר מידי אנשים ברחבי העולם", אמר באפט, והוסיף כי "אני לא חושב שהחיסול הוא פקטור משמעותי שישפיע על השווקים - האמריקאיים אולי מרגישים היום טוב, אבל אני לא מצפה לשינויים דרמטיים בטווח הרחוק".

באפט הוסיף והתייחס למתקפת הטרור על מגדלי התאומים בארה"ב ב-11 בספטמבר, וציין כי "ארה"ב לא חוותה מתקפת טרור משמעותית נוספת מאז, זה בוודאי אומר שהממשל עושים משהו נכון". באפט הוסיף כי "מאז ומעולם זה הייתה טעות להמר נגד ארה"ב".