עוד יום של ירידות בבורסה: מדד המעו"ף נפל ב-5% מהשיא

די מדיקל זינקה במחזור ענק ■ אלווריון ממשיכה להפסיד אך צופה רווחיות ברבעון השני ■ רציו מנסה לגייס 200 מיליון ד' מהציבור ■ אפריקה ישראל דוחה את השלב השני של עסקת אפי פיתוח

המסחר בבורסת תל אביב התנהל גם היום (ג') למן הפתיחה בהמשך המגמה השלילית שמאפיינת את המסחר בימים האחרונים, כאשר המגמה השלילית רק מתחזקת ככל שנוקפות השעות. באירופה נרשמה מגמה מעורבת והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט אותו לאורך היום על פתיחת מסחר שלילית בניו יורק. מדד המעו"ף השלים היום ירידה של כ-5% מאז השיא שנרשם ב-21 באפריל. מנייתה של טבע עמדה גם היום במרכז המסחר על רקע הודעתה אמש על רכישת חברת Cephalon תמורת 6.8 מיליארד דולר, ואפשרות לביצוע עסקה נוספת לרכישת חברת ענק ביפן.

בנק ישראל הזהיר היום במסגרת דוח האינפלציה לרבעון הראשון של השנה כי "התפתחות המחירים ב-12 החודשים האחרונים, שהסתכמה בעלייה של 4.3%, מצביעה על האצה משמעותית של קצב האינפלציה ברבעון הראשון של 2011. מגמת העלייה של מחירי הדירות, שהחלה בראשית 2008, התבטאה גם בנתונים האחרונים שהתפרסמו ברבעון הנסקר, ועלייתם ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה בשיעור של 16.1%. התפתחויות אלו מגבירות את החשש שמגמת העלייה של מחירי הדירות - אם תתמיד - יהיה בה כדי לסכן את היציבות הפיננסית והריאלית במשק".

גורם בשוק עמו שוחח "גלובס" ציין כי הירידות הנמשכות נובעות בראש ובראשונה מעליית פרמיית הסיכון של ישראל וכן בחששות למדד אפריל גבוה - ובעקבותיו העלאת ריבית חדה. "אין ספק כי זרים שעוד נותרו בשוק הישראלי יוצאים ואני חושש מהרגע שגם שוקי העולם יתחילו במגמת ירידה, ויחריפו את הירידות הנוכחיות".

קובי לוי מהדס ארזים לא נבהל מהרמות הגבוהות שבהן היא שוהה, והוא סבור כי המגמה החיובית במסחר תימשך, גם אם החלק המשמעותי יותר של העליות כבר מאחורינו. את הסברה הזו מבסס לוי על נתוני צמיחה שמספק השוק המקומי, יחד עם נתוני מאקרו חיוביים המגיעים מארה"ב.

לדבריו, "התיק המומלץ בנוי מ-30% מניות, שהן כאמור האפיק הכמעט יחיד המסוגל להתמודד עם תהליך העלאת הריבית, לפחות כל עוד הריבית לא מגיעה לרמות של 4.5%-5%". יחד עם זאת, לוי מעריך כי העליות במסחר "ילוו בתנודתיות גבוהה שאינה מתאימה לכל אחד, ומידת הסלקטיביות בשוק תלך ותגבר".

טבע במוקד על רקע שתי רכישות

מנייתה של טבע הוסיפה לעמוד גם היום במרכז המסחר לאחר שהאחרונה וחברת Cephalon האמריקנית הודיעו אתמול כי הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו פה אחד הסכם לפיו תרכוש טבע את כל מניות Cephalon במזומן תמורת 81.50 דולר למניה, לפי שווי חברה של 6.8 מיליארד דולר. כמו כן, על פי הדיווח בעיתון היפני "ניקיי" תשלם ענקית התרופות הישראלית 40 מיליארד ין עבור רכישת Taiyo, החברה הנחשבת לשלישית בגודלה ביפן ונסחרת בבורסה בטוקיו. נציין כי טרם דווח על עסקה צפויה לבורסה בת"א או בניו יורק. המניה, אגב, תפתח את היום בפער שלילי של כ-1.1% מול ניו-יורק.

די מדיקל , הנסחרת גם בבורסה בארה"ב, משכה היום את תשומת לב המשקיעים על רקע המראתה במסחר בוול סטריט אמש, שם הוסיפה לערכה מעל ל-50%, כאשר המשקיעים מתרשמים מהודעתה כי קיבלה אישור לשיווק סטי האינפוזיה האוניברסליים ספרינג בארה"ב. שוק סטי האינפוזיה בארה"ב מוערך בכ-730 מיליון דולר.

שותפות הגז נפט רציו יצאה היום להנפקה, תוך ניסיון לגייס מהציבור כ-220 מיליון שקל. החבילה אותה תציע רציו לציבור מורכבת מיחידות השתתפות ואופציות שינתנו כהטבה: החבילה כוללת 1,000 יחידות השתתפות במחיר של 44 אגורות, כלומר כל אלף יחידות תעלנה 440 שקל. בנוסף, בעבור כל 1,000 יחידות השתתפות ינתנו 600 כתבי אופציה. מחיר המינימום במסגרת ההנפקה המתוכננת יהא נמוך בכ-9% ממחיר הסגירה של המניה בבורסה של תל אביב אתמול.

אלווריון סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של 10.4% בהכנסות ל-46.5 מיליון דולר והפסד של 6.5 מיליון דולר. עם זאת, מנכ"ל החברה צוין כמי שאומר כי החברה צפויה לעבור לרווחיות ברבעון השני.

חברת אפריקה ישראל בבעלותו של לב לבייב ובניהול איזי כהן, הודיעה אתמול על דחיית השלב השני בעסקת רכישת מניות אפי פיתוח של אלכסנדר חלדיי, וקיום השלב השני ב-2 חלקים. זאת, כאמור, בעקבות ניתוח "גלובס" שגילה כי השלמת העסקה כעת תרוקן את קופת המזומנים של אפריקה ישראל.

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה היום כי קיורטק, חברה המוחזקת על ידה בכ-37%, הגישה ל-FDA בקשה לעריכת ניסוי שלב 2 בחולים הסובלים מסרטן עור גרורתי.

קמטק , ספקית פתרונות בדיקה אוטומטיים לבקרת תהליכי היצור לתעשיות המוליכים למחצה והמעגלים המודפסים, הודיעה היום על קבלת הזמנת המשך לשתי מערכות Gannet - מערכת הבדיקה האופטית (AOI) לתחום ה- Front-End בתעשיית המוליכים למחצה. מדובר בהזמנת המשך מחברת אלקטרוניקה מובילה מאסיה שלה סופקו כבר מספר מכונות עד כה. שתי המערכות צפויות להתקנה אצל הלקוח במהלך הרבעון השני של 2011.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]