הבית הלבן: תמונת גופת בן לאדן "עלולה להיות חומר נפיץ"

בתדרוך מיוחד חשף דובר הבית הלבן פרטים נוספים על חיסול הטרוריסט: "בן לאדן לא היה חמוש כשהכוחות פרצו לביתו – אך ניסה להתנגד" ■ הדובר סירב לחשוף מתי תפורסם תמונת גופתו

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, ערך הערב (ג') תדרוך מיוחד ובו חשף פרטים נוספים ממבצע החיסול המוצלח של אוסמה בן לאדן. קרני סיפר כי מנהיג אל קאעידה לא היה חמוש כאשר הכוחות האמריקנים המיוחדים פרצו למתחם בו הוא מתגורר, אך הדגיש כי בן לאדן "גילה התנגדות לפני שהוא נורה". דובר הבית הלבן הדגיש עוד כי לחיסול לא תהיה השפעה על לוח הזמנים המתוכנן של האמריקנים לגבי יציאה מאפגניסטן.

בנוסף התייחס קרני לשאלת פרסום ההוכחות לכך שהטרוריסט אכן נהרג ואמר כי טרם הוחלט אם לחשוף את התמונות מקבורתו כיוון שמדובר בחומרים ש"עלולים להיות נפיצים" - זאת בניגוד למקורות אחרים בבית הלבן שסיפרו כי הנשיא אובמה מתכוון לפרסם את הצילומים כדי למנוע סימני שאלה. לדבריהם, מדובר בפרסום אחת התמונות, לפחות, צילום קשה לצפייה בו רואים כדור שחדר לראשו של מנהיג אל קאעידה מעל עינו השמאלית.

גם ראש ה-CIA ליאון פאנטה, גילה פרטים מההתנקשות. בריאיון למגזין טיים, סיפר פאנטה על ההכנות לקראת הפעולה ואמר כי ארה"ב החליטה שלא לשתף את פקיסטן בדבר הפשיטה כיוון שחששה שזו תגלה על כך לבן לאדן. .

מוקדם יותר הערב דווח בפקיסטן כי שירותי הביטחון המקומיים עצרו את בני משפחתו של בן לאדן, שהיו יחד עימו בבית בעת מבצע החיסול. על פי הדיווח, הממשל בפקיסטן לא מתכוון להסגיר את העצורים לידי ארה"ב.

ארה"ב: ננסה להשמיד את אל קאעידה

בתוך כך, השמחה באמריקה נמשכת גם יום אחרי המבצע הדרמטי ובמקביל לדריכות ולחשש שם מפני פיגועי נקמה - משגרים בוושינגטון מסר מאיים לאנשי אל-קאעידה.

ג'ו ברנאן, יועצו הבכיר למלחמה בטרור של הנשיא אובמה, אמר היום כי חיסולו של בן לאדן היה עבור אל-קעאידה "מכה קשה" ואיים כי "ארה"ב מתכוונת לנסות ולנצל את המצב שנוצר כעת כדי להבטיח שנוכל להשמיד את הארגון".

בריאיון שהעניק לרשת NBC האמריקנית, אמר ברנאן כי "ארה"ב נחושה להכות את אל-קעאידה מכת מוות, מה שאנו מעריכים שאנו מסוגלים לעשות. מותו של בן לאדן פגע באופן מהותי ביכולת הארגון לפעול בתוך פקיסטן וגם מחוץ לגבולותיה".