האיחוד האירופי: "להשיב לציבור את הביטחון בטכנולוגיה"

ויויאן רדינג, בכירה באיחוד האירופי, אמרה כי סוני ואפל חייבות להחזיר למשתמשים ביבשת את הביטחון בשמירה על המידע האישי שלהם ■ רדינג: "חוקי האיחוד חלים על כל חברה ביבשת"

ויויאן רדינג, סגנית נשיא האיחוד האירופי לענייני משפט, זכויות אדם ואזרחות, התבטאה כי ענקיות הטכנולוגיה סוני ואפל חייבות לנקוט בצעדים כדי להחזיר למשתמשים באירופה את הביטחון שמידע אישי עליהם נשמר באופן בטוח.

רדינג אמרה את דבריה בעקבות שני אירועי הפריצה למאגריה של יצרנית קונסולת הפלייסטיישן סוני, במסגרתן נגנב מידע אישי על מעל ל-77 מיליון לקוחותיה, וכן בהמשך לדיווחים על כך שאפל אוספת מידע על מיקום לקוחותיה באמצעות האייפון.

"חייבים להשיב את האמון בטכנולוגיה", אמרה רדינג, והוסיפה כי "הגורמים אשר נושאים באחריות לאירועים כאלה, צריכים לנקוט בצעדים הארגוניים והטכנולוגיים הרלוונטיים כדי להבטיח הגנה מאובדן וגניבת מידע, או שימוש בלתי ראוי בו".

נזכיר כי חברת סוני הודיעה בתחילת השבוע על פריצה נוספת לרשת שלה, במסגרתה דלף מידע על 25 מיליון חשבונותיהם של לקוחותיה ברשת. זאת, בנוסף לפריצה עליה דיווחה בסוף השבוע, במסגרתה נגנב מידע על 77 מיליון משתמשי קונסולת פלייסטיישן 3. מנהליה של סוני התנצלו על הפריצה הראשונה, כבר ביום א' האחרון.

מנגד, מגיבה אפל לדיווחים על המעקב אחר על לקוחותיה, זאת לקראת שימוע בקונגרס האמריקני אליו זומנה ב-10 למאי. החברה מתכננת להוציא בשבועיים הקרובים עדכון גרסה למכשירי האייפון והאייפד שלה, בעקבות הביקורת הקשה שספגה. אפל תוציא את גרסת 4.3.3 למערכת ההפעלה שלה, iOS, אשר תכלול עדכונים שיפסיקו להעביר אינפורמציה על היסטוריית המיקומים בהם היה המשתמש בין הטלפון לבין תוכנת iTunes המותקנת במחשב. העדכון גם ימחק את היסטוריית המיקומים של המשתמש במכשיר.

רדינג, מצידה, אמרה כי לסוני לקח יותר מידי זמן להודיע ללקוחותיה על הפריצות: "7 ימים זה הרבה יותר מידי". רדינג הוסיפה כי "החוקים של האיחוד האירופי חלים על כל חברה עסקית שלקוחותיה נמצאים ביבשת - גם אם בסיסה נמצא בארה"ב והמידע שלה מאוחסן במערכת 'מחשוב ענן'".