ברקליס: "רציו תזנק ב-68%; מחיר היעד החדש - 74 אג'"

מחיר היעד של ישראמקו ירד ל-33 אגורות - ירידה של 22% על מחיר הבסיס הבוקר ■ מחירי היעד של דלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר הועלו ■ ההמלצות לא השתנו

ברקליס קפיטל מעדכנים הבוקר (ד') בסקירה מיוחדת עף ענף הגז הישראלי, ברקע המשך האירועים האחרונים בשוק. נתחיל מהשורה התחתונה: מחירי היעד של דלק אנרגיה , דלק קידוחים ואבנר הועלו, ומחירי היעד של רציו וישראמקו הורדו. נזכיר כי ברקליס היו אחד מהגופים השוריים ביותר על מניית רציו, וגם לאחר הורדת מחיר היעד הוא נותר כך.

מחיר היעד של רציו ירד ל-74 אגורות ליה"ש מ-80 אגורות - עדיין זינוק מרשים של 68% על מחיר הבסיס הבוקר בתל אביב. מחיר היעד של ישראמקו הורד מ-34 אגורות ליה"ש ל-33 אגורות, ירידה של 22% על מחיר הבסיס.

מחירי היעד של דלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר הועלו ל-1,740 שקל (מ-1,682 שקל), 16.46 שקל (מ-16.17 שקל) ו-3.06 שקלים (מ-2.89 שקלים), בהתאמה.

ההמלצות הכלליות של ברקליס לא השתנו: "תשואת יתר" לדלק אנרגיה ורציו, "תשואת חסר" לישראמקו ו"תשואת שוק" לדלק קידוחים ולאבנר.

רציו השלימה אמש בהצלחה גיוס של כ-255 מיליון שקל

נזכיר כי רציו השלימה אמש בהצלחה גיוס של כ-255 מיליון שקל. השותפות ביקשה לגייס 220 מיליון שקל אך ברקע ביקושי יתר של כ-450 מיליון שקל, החליטה להגדיל את היקף הגיוס. בסופו של יום, נסגר המחיר על 48 אגורות ליה"ש, 4 אגורות מעל מחיר המינימום במכרז, שעמד על 44 אגורות.

ועוד מאירועי היום: בשיא המו"מ שמנהלת החברה לישראל עם שותפויות מאגר הגז הטבעי "תמר", הודיעה היום בזן על רכישת גז טבעי ממאגר "ים תטיס" של נובל אנרג'י וקבוצת דלק, בשל הפסקת אספקת הגז ממצרים לאחר פיגוע הטרור באזור.

לפי ההסכם של בזן עם נובל אנרג'י ודלק, החברה תרכוש גז מ"ים תטיס" במשך היומיים הקרובים, אך יומיים אלה יהוו מעין "מבחן" לבדיקת מערכת הגז הטבעי במתקני בזן וזרימת הגז. בדיווח של בזן לבורסה מהיום לא נפסלת האפשרות לחוזים נוספים עם "ים תטיס": "אין ודאות כלשהי באשר לביצוע עסקאות SPOT נוספות או תנאיהן".