"המערב צבוע - חוגג את חיסול בן לאדן ומגנה את ישראל"

עו"ד אלן דרשוביץ: מדינות המערב לא גינו את חיסול בן-לאדן, בעוד הן מגנות את ישראל על חיסוליה ■ "למה לא העבירו ביקורת על החיסול? כי תוקפים רק את ישראל"

עורך הדין והמשפטן היהודי אלן דרשוביץ, פרסם שלשום מאמר המתייחס לחיסולו של אוסמה בן לאדן על ידי ארה"ב ללא משפט. דרשוביץ תוקף במאמרו בחריפות את מדינות המערב על כך שלא גינו את החיסול ואף כינוי כ"ראוי לשבח", בעוד הן מגנות את ישראל על חיסוליה שלה. דרשוביץ כינה את התנהלותן כ"מוסר כפול", ויצא באותה ההזדמנות גם נגד מדיניות החיסולים של ארה"ב, שנעשית "ללא בקרה משפטית".

"כל מי שהתנגד לקונספט של חיסולים ממוקדים אמור למחות גם נגד החיסול של אוסמה בן לאדן", כותב דרשוביץ, ומפרט במאמרו כי "בין המוחים נגד חיסולים ממוקדים ניתן למצוא את בריטניה, צרפת, איטליה, רוסיה, האיחוד האירופי, ירדן והאו"ם". לאחר מכן, מצטט דרשוביץ את המנהיגים של אותן מדינות ואותם גופים במחאות עבר שלהם נגד החיסולים הממוקדים, ומצביע על האבסורד שבכך: "אף אחד מהמדינות או הגופים האלה לא העביר ביקורת על חיסולו של בן לאדן. ומדוע זה? כי כל הגינויים הקודמים כוונו לעבר מדינה אחת בלבד. נחשו איזו? כמובן, ישראל".

דרשוביץ יוצא במאמרו להגנתה של ישראל על מדיניות הסיכולים הממוקדים שלה, ותוקף בחריפות את מדינות המערב על צביעותן: "ישראל פיתחה את הקונספט של חיסולים ממוקדים וביצעה אותו ביעילות נגד ה'אוסמה בן לאדן'ים של החמאס, אשר הרגו אזרחים ישראלים חפים מפשע ביחס גדול יותר בהשוואה לגודל האוכלוסיה הישראלית, מהיחס בין האמריקנים שהרג בן לאדן לגודל אוכלוסיית ארה"ב", מפרט דרשוביץ, ומבהיר כי הקהילה הבינלאומית החלה לגנות את החיסולים הממוקדים על רקע חיסולה של ישראל את אחד מראשי החמאס.

"אבל כעת, כאשר קונספט החיסולים הממוקדים מתבצע כנגד אויביהן של בריטניה, צרפת, איטליה ושאר מדינות אירופה, הטון השתנה. פתאום חיסולים ממוקדים הם לא רק חוקיים ומוסריים, הם אפילו ראויים לשבח", מוסיף דרשוביץ לתקוף, ומבהיר כי "האמת היא, שחיסולים ממוקדים היו מאז ומעולם ראויים לאישור הקהילה הבינלאומית, גם כאשר בוצעו על ידי ישראל, מדינה אשר המוסר הכפול של הקהילה הבינלאומית איכשהו תמיד תקף לגביה".

דרשוביץ השווה את מדיניות החיסולים של ממשלת ישראל לזו של ארה"ב, וציין כי "בעוד מדיניות החיסולים של ישראל נמצאת בבקרה מתמדת על ידי בית המשפט העליון במדינה, בארה"ב חיסולים ממוקדים מאושרים על ידי הנשיא בלבד, ללא כל התערבות משפטית". דרשוביץ סיכם כי "על הקהילה הבינלאומית להפסיק לנקוט במדיניות מוסר כפול כנגד ישראל, ולהכיר בעובדה כי חיסולים ממוקדים הינם כלי אפקטיבי, חוקי ואפילו לעיתים מוסרי, במסגרת המלחמה כנגד הטרור העולמי".

דרשוביץ, הידוע כתומך של ישראל, נחשב לאחד מעורכי דין הטובים בעולם ושימש כפרקליטם של מפורסמים רבים, ביניהם או ג'יי סימפסון, ג'ונתן פולארד, מייק טייסון ועוד.