ספלון תשלם לטבע 275 מיליון דולר אם תבטל את העסקה

לפי דוחות הרבעון הראשון, שפורסמו אתמול, הכנסות ספלון ירדו ב-3.3% ל-745.1 מיליון דולר

יממה אחרי שטבע הודיעה על רכישת חברת התרופות האמריקנית ספלון, פרסמה ספלון את דוחות הרבעון הראשון שלה. ספלון פספסה את תחזיות השוק ורשמה הכנסות של 745.1 מיליון דולר - צמיחה של 24.9% ביחס לרבעון המקביל, אך ירידה של 3.3% ביחס לרבעון הקודם.

הרווח הנקי המתואם הגיע ל-158.4 מיליון דולר, שהם 1.98 דולרים למניה. גם במקרה זה הרווח היה גבוה מהרבעון המקביל ונמוך מהרבעון הקודם. בקופתה היו בסוף הרבעון 1.16 מיליארד דולר.

תרופת ה-Provigil, שמיועדת לטיפול בהפרעות קשב וערנות ואמורה להיתקל בחודשים הקרובים בתחרות גנרית, נמכרה ברבעון הראשון ב-258.4 מיליון דולר והיוותה יותר משליש מהכנסות החברה. טבע היא אחת החברות שמפתחת גרסה גנרית לתרופה, ולפי הסכם עם ספלון מלפני כמה שנים בעקבות התדיינות משפטית, טבע תוכל להשיק את הגרסה הגנרית שלה ל-Provigil בסוף 2011-תחילת 2012.

טבע , בניהולו של שלמה ינאי, הודיעה שלשום על רכישת ספלון - שמפתחת תרופות מקוריות בתחום מערכת העצבים המרכזית, הטיפול בכאב והאונקולוגיה - תמורת 6.8 מיליארד דולר. בשבועות האחרונים ניסתה חברת Valeant הקנדית להשתלט על ספלון, אך טבע הציעה הצעה גבוהה יותר.

אתמול העבירה טבע ל-SEC (רשות ניירות הערך האמריקנית) מסמך מפורט על הרכישה. מהדיווח עולה כי טבע מבטיחה לעצמה פיצוי נאה במידה שספלון תבטל את הרכישה, אם תקבל הצעה גבוהה יותר מהצעתה של טבע. הקנס שספלון תשלם לטבע במקרה כזה יגיע ל-275 מיליון דולר (כ-4% מהיקף העסקה).

במצגת שצורפה לשיחת הוועידה אשר ערכו שתי החברות לאחר הודעת הרכישה, מצויים פרטים נוספים. טבע מתכננת להשאיר בקופתה מעל מיליארד דולר במזומן לאחר השלמת הרכישה, ומציינת שהגמישות במאזן "מספקת נזילות להזדמנויות אסטרטגיות עתידיות". כמו כן, בעוד שבסוף 2010 החוב הכולל של טבע עמד על 6.9 מיליארד דולר, עם השלמת הרכישה ההערכה היא שהוא יעמוד על 12.7 מיליארד דולר. היחס בין החוב להון העצמי יעלה מ-31.4% ל-52.9%.