הסוף לסאגת רציו-גלובוס? מגעים ראשוניים לסיום הסכסוך

בימים האחרונים הוגשו מסמכים תמציתיים לבית המשפט ■ במארס השנה ביטל השופט יהודה זפט את פסק הבוררות בין הצדדים בשל מעורבות של גורמים בעולם התחתון

הסוף לסאגת רציו-גלובוס? בימים האחרונים נרשמו סימנים לפשרה ולסיום הסכסוך בין שותפות רציו שבבעלות יגאל לנדאו וליגד רוטלוי לגלובוס בבעלות שלומי שוקרון, במסגרתם הוגשו מסמכים תמציתיים לבית המשפט. עם זאת, נציין כי מדובר בסימנים ראשוניים בלבד לסיומו של הסכסוך המתוקשר.

בבקשה מבקשים הצדדים מבית המשפט להעניק להם ארכה להגשת תשובותיהם בעניין התביעה עד ה-23 ביוני.

הסכסוך בין רציו לגלובוס פרץ ב-2005, לאחר שרציו ביקשה לגייס הון בבורסה. גלובוס, שהחזיקה בחלק ממניות השותפות, התנתה את הגיוס בכך שיכוסו כל הפסדיה ויובטחו השקעותיה.

בעקבות הדרישה נחתם הסכם, שלפיו רציו תקצה 15% ממניותיה לגלובוס ותשלם לחברה 2,000 דולר בחודש כ"דמי ייעוץ". בתמורה הסכימה גלובוס להצביע בהתאם להחלטה של רציו.

בהמשך טענה גלובוס כי רציו הפרה את ההסכם, והסכסוך הגיע לבוררות. לפני כחצי שנה, אחרי שכבר נערכו 15 ישיבות בוררות, ביקשה גלובוס מבית המשפט לבטל את הליך הבוררות, בטענה כי בעלי רציו עירבו בסכסוך את העבריין מאיר אברג'יל, שאף הכתיב לצדדים את זהות הבורר בעקבות פגישה שערך עם עבריין בשם יחזקאל, שייצג את שוקרון.

מנגד, רציו טענה כי הסיבה לבקשת הביטול היא ניסיון ציני להתחמק מהליכי בוררות מחייבים בשל העלייה בשווי מניית רציו בשל תגלית הגז.

נזכיר כי במסגרת ההתפתחות האחרונה בפרשה, מאמצע מארס השנה, הגישה רציו לעליון בקשה לערער על פסק דינו של שופט המחוזי בתל-אביב, יהודה זפט, שהורה על ביטול הליכי הבוררות בינה לבין גלובוס, שהתקיימו בפני הבורר עו"ד אסף ברם.

לטענת עו"ד אלי זהר, בא-כוחה של רציו, כתוצאה מפסק הדין "החוטא יצא נשכר", וזאת מאחר ש"גלובוס נהגה בחוסר תום-לב מוחלט ועטתה על עצמה תחפושת של קורבן, בשעה שהיא עצמה התוקפן האלים".

נציין כי בהחלטתו לבטל את הליכי הבוררות, קבע זפט כי "ההחלטה לברר את הסכסוך בין הצדדים התקבלה על-ידי גורמים בעלי 'מוניטין' של אלימות, שאליהם פנו שוקרון ולנדאו במטרה להטיל אימה על הצד שכנגד או ליצור מאזן אימה - ולכך אין לתת יד".