אפריקה במו"מ למכירת מגדל השעון בניו-יורק ב-170 מיליון דולר

רק ביום שישי הודיעה החברה על מכירת קומות 5-16 בבניין ה"ניו-יורק טיימס" לקרן בלקסטון תמורת 160 מיליון דולר ■ שי ליפמן: "אפריקה הופכת להיות מוטה לפעילות ברוסיה"

חדשה רודפת חדשה באפריקה ישראל : לאחר שהבוקר (ה') קיבלו המשקיעים עדכונים לגבי הפעילות ברוסיה, הודיעה החברה, בבעלותו של לב לבייב ובניהולו של איזי כהן, כי 2 חברות זרות בארה"ב בבעלותה המלאה מצויות במשא ומתן עם חברה זרה למכירת מלוא זכויתיה של אפריקה ב"מגדל השעון" בניו יורק בתמורה ל-170 מיליון דולר.

המו"מ למכירת המגדל מצטרף למימוש אחר שביצעה לאחרונה אפריקה ב"תפוח הגדול". רק ביום שישי הודיעה החברה על מכירת קומות 5-16 בבניין ה"ניו יורק טיימס" לקרן בלקסטון תמורת 160 מיליון דולר, לאחר שרכשה את הבניין במחירי שיא ב-2007 תמורת יותר מחצי מיליארד דולר.

אפריקה מעדכנת כי בכפוף להשלמת העסקה, יופחת היקף חובותיה של החברה הבת, אפי ארה"ב, בכ-64 מיליון דולר והיא תקבל לידיה תזרים נקי בסך כולל של כ-93 מיליון דולר.

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, ציין כי "אפריקה מקטינה את החשיפה שלה לניו יורק ומקטינה חובות בכלל. זה התחיל במכירת הקומות בבניין הטיימס סקוור לבלקסטון ונמשך עם ההודעה כעת על המו"מ למכירת בניין השעון בניו-יורק. בכך אפריקה ארה"ב מקטינה את פעילותה ונשארת עם השטח המסחרי בבניין הטיימס סקוור ועם פרוייקט המגורים "אפטורפ". במידה ויוצא לפועל סה"כ חיובי. התזרים שיווצר יכול לשמש את החברה לרכישת חלקו של חלדיי באפי פיתוח, ובכלל אפריקה הופכת שוב להיות מוטה יותר להתפתחויות ברוסיה".

נזכיר כי מוקדם יותר היום עדכנה אפי פיתוח, זרוע ההשקעות של אפריקה ברוסיה, כי היא צפויה לפתוח בעוד כשבועיים וחצי (22 במאי) את קניון AFIMALL, פרויקט הדגל של החברה הבת אפי פיתוח במוסקבה והקניון הגדול ביותר בבירה הרוסית.

אפי עדכנה עוד כי נכון ל-27 באפריל, 151 חנויות, המהוות כ-42% משטח הקניון, היו פתוחות לציבור. אפי פיתוח מעריכה כי עד לפתיחה ב-22 במאי כ-200 חנויות, 61% משטחי הקניון, יהיו פתוחות, כאשר נכון למועד זה מחזיקה החברה בחוזי שכירות להשכרת עוד 17% משטחי הקניון לכ-78%, טוב מהערכות הקודמות.

על פי הערכותיה של אפי פיתוח, החנויות הפתוחות עד כה יניבו הכנסות שנתיות של כ-88 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע כי חלק מחוזי השכירות נפתחו לאחרונה, ונסגרו בשנית עם מחירי השכרה גבוהים משמעותית.