עסקת ענק בהיקף 120 מיליון דולר לגילת לוויינים באוסטרליה

גילת תספק לאופטוס האוסטרלית רשת תקשורת לוויינית בחוזה ל-5 שנים, במסגרת פרויקט ממשלתי

עסקת ענק לגילת לוויינים : גילת דיווחה היום (ו') כי חתמה על הסכם לאספקת רשת תקשורת לוויינית ושירותי לוויין באוסטרליה בהיקף של עד 120 מיליון דולר, בחוזה ל-5 שנים. העסקה תכלול התקנה, הפעלה ותחזוקה של רשת התקשורת הלוויינית חדשה, המתוכננת לתמוך ב-30-48 אלף מסופים ברחבי אוסטרליה.

גילת נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 191 מיליון דולר החברה מנוהלת על ידי עמירם לווינברג. ברבעון הרביעי של 2010 רשמה גילת הכנסות של 233 מיליון דולר ורווח נקי של 30.6 מיליון דולר.

החברה לה תספק גילת שירותים הינה חברת התקשורת אופטוס (Optus), שנבחרה לספק את הרשת לחברת NBN Co הממשלתית, המנהלת פרוייקט לאומי להקמת רשת תקשורת רחבת פס באוסטרליה. במסגרת הפרויקט, תספק אופטוס תקשורת לוויינית לאזורים גיאוגרפים אשר בהם תקשורת באמצעות תשתית סיבים אופטיים או תקשורת אלחוטית רגילה אינה קיימת. תשתית הלוויין של גילת תאפשר אספקת שירותי פס רחב במהירות הורדה של עד 6 מגה-בייט לשנייה והעלאה במהירות של עד 1 מגה-בייט לשנייה.

"ממשלת אוסטרליה שמה לעצמה מטרה לספק כיסוי תקשורתי רחב סרט לכלל אזרחיה באמצעות פריסת רשת תקשורת של הדור הבא. אנו גאים שהפתרונות הטכנולוגיים של גילת ויכולתנו לספק שירותי הקמה, פריסה והפעלה ברמה הגבוהה ביותר נבחרו לשרת פרוייקט רב חשיבות זה", אמר לוינברג בהודעה שהוציאה גילת לתקשורת.

העסקה תבוצע בשלבים ותתפרס כאמור על פני 5 שנים. בשלב הראשון, גילת תספק רשת שתכלול 11 תחנות מרכזות (Hubs) מסוג SkyEdge II ב-3 מיקומים גיאוגרפים וכ-20 אלף יחידות קצה (VSATs), שהתקנתן תושלם תוך 3 שנים. ההסכם מאפשר הרחבה של הרשת ל-48 אלף תחנות קצה.