בדרכה ל-IPO: לינקדין צפויה לגייס 274 מיליון דולר

הרשת החברתית לבעלי מקצוע תציע 7.8 מיליון מניות לפי ערך של 35-32 דולר למניה ■ רוצה להקדים את פייסבוק? "כל מי שרומז שיש קשר בין שתי ההנפקות מחמיץ את כל הנקודה"

הרשת החברתית האמריקנית לבעלי מקצוע, לינקדאין (LinkedIn), הודיעה היום (ב') כי היא עומדת להציע 7.8 מיליון מניות לפי ערך של 35-32 דולר למניה, במסגרת ההנפקה הראשונית לציבור (IPO).

היקף הגיוס מוערך בכ-274 מיליון דולר, וזאת במקרה שבו כל המניות יימכרו במחיר הגבוה ביותר. את ההנפקה צפויים להוביל מורגן סטנלי, בנק אוף אמריקה ו- JPMorgan.

הרשת החברתית מעסיקה כ-1,000 עובדים והתרחבה ב-200 מדינות עם היקף של כ-100 מיליון חברים ברחבי העולם. בין החברים - מעסיקים שמחפשים עובדים ועובדים שמחפשים עבודה באמצעות האתר.

אנליסטים מעריכים כי חברות אינטרנט מסוגן של לינקדאין או זינגה שוקלות לזרז את ההנפקה הציבורית הראשונית שלהן כדי להקדים את זו של פייסבוק, , שצפויה להתקיים באפריל 2012 או לפני כן. "חלק מהחברות רוצות להקדים את ההנפקה שלהם כי הן יודעות שהנפקה של פייסבוק תגנוב להן את ההצגה", אמר אחד מהמקורות.

בלינקדאין הדגישו כי ההחלטה לצאת להנפקה התקבלה כבר ברבעון הרביעי של 2010 וכי אין כל קשר בין המהלך לבין ההנפקה הצפויה של פייסבוק. "כל מי שרומז שיש קשר בין שתי ההנפקות מחמיץ את כל הנקודה", אמר מקורב לחברה ל"וול סטריט ג'ורנל".