לא רק הנהגים סובלים: זינוק בהוצאות התעשיינים על דלקים

ברבעון הראשון 2011 נרשמה עלייה של כ-14% בהוצאות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וזינוק של כ-52% בהשוואה לרבעון הקודם ■ ההוצאות זינקו ל-1.2 מיליארד ש' ברבעון

התעשייה הישראלית משלמת מחיר כבד על עליית מחירי הדלקים: ברבעון הראשון 2011 נרשמה עלייה של כ-14% בהוצאות התעשייה על דלקים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וזינוק של כ-52% בהשוואה לרבעון הקודם. ההוצאות ברבעון זה הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל. כך עולה מניתוח נתוני וועדת אנרגיה בהתאחדות התעשיינים.

יחד עם זאת, ירדו צריכות הדלקים בתעשייה (מזוט, סולר וגפ"מ, לא כולל נפטא ופרופילן המשמשים חומר זינה) בכ-1% בהשוואה לאשתקד (434 אלף טון לעומת 439), ועלו ב-41% בהשוואה לרבעון קודם.

נאווה סלע, יו"ר וועדת אנרגיה בהתאחדות התעשיינים: "העלייה בהוצאות על הדלקים יחסית לתקופה המקבילה אשתקד, על אף הירידה בצריכה, נובעת מגידול משמעותי במחירי הדלקים שזינקו בשנה האחרונה בכ-22% בממוצע".

עוד עולה מניתוח ועדת האנרגיה, כי הוצאות התעשייה על רכישת מזוט (כבד, צריכה עצמית, קל, דל גופרית) ברבעון הראשון הסתכמו בכ- 770 מיליון שקל, עלייה של כ-9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והוצאות התעשייה על רכישת גפ"מ הסתכמו בכ-390 מיליון שקל, עלייה של כ-31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הוצאות התעשייה על רכישת סולר לתנורי בעירה הסתכמו בכ-25 מיליון שקל, ירידה של כ-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, צריכות המזוט בתעשייה (כבד, צריכה עצמית, קל, דל גופרית), ברבעון הראשון הסתכמו בכ- 328 אלף טון, ירידה של כ-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. צריכות הגפ"מ (לא כולל גז ופרופילן) עמדו על כ-99 אלף טון, המהווים עליה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וצריכת הסולר בתנורי בעירה בתעשייה הסתכמה בכ-7 אלף טון, ירידה של כ- 48% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.