הטיפ היומי: מניה אטרקטיבית שנפלה לאחר אזהרת רווח

יובנק: מניית RIM נסחרת במחיר אטרקטיבי, מכיוון שמדובר בחברה שהציגה צמיחה מרשימה וגידול משמעותי ברווחים בשנים האחרונות

חברת Research In Motion , יצרנית מכשירי הבלקברי, פרסמה בדוחותיה האחרונים אזהרת רווח לרבעון שיסתיים במאי, וזאת בשל תחרות קשה מול אפל וגוגל, לפיה יעמוד הרווח למניה על 1.3-1.37 דולר, לעומת צפי קודם ל-1.47-1.55 דולר. המכירות צפויות לעמוד בקצה התחתון של הצפי - 5.2 מיליארד דולר, וגם מכירות הטלפונים יסתכמו לקצה התחתון - 13.5 מיליון יחידות.

אזהרה זו מגיעה לאחר רבעון שיא בתוצאותיה הכספיות, בו ההכנסות צמחו ב-36% ל-5.6 מיליארד דולר, הרווח הנקי צמח ל-934 מיליון דולר (1.79 דולר למניה) והחברה מסרה כמות שיא (14.9 מיליון) של מכשירים.

RIM, שהייתה המובילה בתחום הסמארטפונים, החלה לאבד נתח בשוק האמריקני ובמערב אירופה עם כניסת האייפון ודומיו, אך מכירותיה בשווקים מתעוררים, במיוחד דרום אמריקה, זינקו הודות לאבטחת המידע המוקפדת, יכולות דחיפת המייל ושליחת ה-SMS המייחדים את הבלקברי. בחודש שעבר השיקה החברה את פלייבוק, הטאבלט מתוצרתה, ובנוסף היא צפויה להגדיל באופן משמעותי את האפליקציות לבעלי הבלקברי והפלייבוק. בשל כך, נותרה תחזית הרווח של החברה לשנה הקרובה על 7.5 דולר למניה.

למרות התחרות הגוברת והסיכונים הגדלים, המניה נסחרת במחיר אטרקטיבי, מכיוון שמדובר בחברה שהציגה צמיחה מרשימה וגידול משמעותי ברווחים בשנים האחרונות. מכפיל הרווח הוא 8 ומכפיל הרווחים הצפויים בשנה הקרובה עומד על 6.4. בקופת RIM עודפי מזומנים בסך 2.7 מיליארד דולר (5.15 דולר למניה).

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של יובנק