הכנסות בזק יציבות; הרווח הנקי נחתך ב-36% ל-407 מיליון שקל

ההכנסות הסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל ■ למרות החולשה, בזק מכה את התחזיות ■ מנהל הכספים: "הירידה במדדי הרווחיות נובעת מהפרשה לפרישה מוקדמת של עובדים"

ענקית התקשורת בזק בניהולו של אבי גבאי ובבעלותו של שאול אלוביץ' סיכמה הבוקר (ה') את הרבעון הראשון של 2011 עם ירידה מינורית של 0.1% בהכנסות ל-2.9 מיליארד שקל לעומת הרבעון הראשון של 2010. בזק מציינת כי הכנסות הפעילות הקווית והכנסות משירותים סלולריים בפלאפון הושפעו שלילית כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות לרשתות סלולריות החל מה-1 בינואר 2011. מנגד, רשמה החברה גידול בהכנסות כתוצאה מצמיחה בהכנסות חברת פלאפון, בעיקר מציוד קצה ואיחוד תוצאות וואלה.

הרווח התפעולי של החברה רשם ירידה של 23.9% ל-665 מיליון שקל וה-EBITDA רשם ירידה של 17.8% למיליארד שקל. הבשורה הרעה: בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 407 מיליון שקל בלבד, צניחה של 36.6% לעומת הרווח שנרשם ברבעון הראשון של 2010.

עם זאת, בזק מכה את קונצנזוס התחזיות של 13 גופי השקעה ואנליסטים, אשר חזו בממוצע הכנסות של 2.82 מיליארד שקל (פער בפועל של 3%) ורווח של 380 מיליון שקל (פער בפועל של 7%).

"הירידה במדדי הרווחיות נובעת מהפרשה לפרישה מוקדמת"

גם בשורת תזרים המזומנים השוטף נרשמה אכזבה, כאשר הוא הסתכם ב-775 מיליון שקל, ירידה של 3.8% לעומת הרבעון המקביל, בעיקר עקב שינויים בהון חוזר בפלאפון.

בפעילות הקווית, רשמה בזק ירידה של 4.2% במספר הקווים הפעילים ל-2.342 מיליון, כאשר ההכנסה הממוצעת לקו רשמה יציבות - 80 שקל. מספר דקות שימוש רשם ירידה של 7.7% ל-2.521 מיליון שקל. ההכנסה הממוצעת למשתמש אינטרנט (ARPU) צמחה ב-8.2% ל-79 שקל.

אלוביץ' ציין כי "קבוצת בזק ממשיכה להציג תוצאות כספיות חזקות גם ברבעון הראשון של השנה, בכל מגזרי הפעילות שלה. תוצאות אלו הן תוצר אסטרטגיה ברורה של מיקוד בלקוח, מובילות וחדשנות טכנולוגית, לצד התייעלות תפעולית. הרבעון הראשון של 2011 הציב לחברות בקבוצת בזק אתגרים שנבעו, בין היתר, מהחלטות רגולטוריות. בהקשר זה יש לציין את הפחתת דמי הקישוריות שהשפיעה על פלאפון והפעילות הקווית של בזק, והחלטות רגולטוריות נוספות בתחום הסלולר. קבוצת בזק נערכה לשינויים הללו, ולשינויים הרגולטוריים הצפויים להתרחש לעתיד, תוך שאנו מפתחים את היתרונות היחסיים שלנו, טכנולוגיים, שירותיים ואחרים".

אלן גלמן, מנהל כספים ראשי ומשנה למנכ"ל בזק מסר כי "הקבוצה הצליחה להשיג יציבות בהכנסות, למרות ההשפעה המהותית של הפחתת דמי הקישוריות ולמרות התגברות התחרות בכלל השווקים בהן פועלות חברותיה. ביצועי הקבוצה לרבעון התאפיינו בהמשך שיפור בביצועים התפעוליים. הירידה במדדי הרווחיות, בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2010, נובעת מהפרשה לפרישה מוקדמת של עובדים בבזק קווי בסך 285 מיליון שקל. בנטרול הוצאות הפרישה נרשמה צמיחה בכל אחד מהמדדים התפעוליים".