דוחות ניסאן: ההכנסות עלו ב-10%; רווח של 30 מיליארד ין

ניסאן הכתה את תחזיות האנליסטים חרף הפגיעה בייצור, כתוצאה מהאסון ביפן ■ מציגה הכנסות של 2.35 טריליון ין ■ גידול של 15% במכירות - 1.17 מיליון כלי רכב נמכרו הרבעון

ניסאן מוטורס , יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות תוך שהיא עולה על תחזיות האנליסטים. יש לציין כי ניסאן התמודדה עם השבתות נרחבות במערכי הייצור שלה, אשר התבססו על מפעליה ביפן שקרסו בעקבות רעידת האדמה שפקדה את המדינה, ב-11 במארס.

ניסאן מציגה רווח נקי של 30.8 מיליארד ין (380 מיליון דולר) לרבעון הראשון של השנה, זאת בהשוואה להפסד של 11.6 מיליארד ין ברבעון המקביל אשתקד, ומעל ממוצע התחזיות של חמישה אנליסטים מ"בלומברג", שציפו לרווח נקי של 23 מיליארד ין בלבד. הכנסותיה של ניסן עלו ב-10% ל-2.35 טריליון ין.

השיפור בתוצאותיה של ניסאן מפתיע במיוחד על רקע הנפילה שחוותה טויוטה ברבעון האחרון, בעקבות פגיעה דומה של האסון ביפן בתפוקות הייצור שלה ברבעון האחרון. טויוטה דיווחה השבוע על צניחה של 77% ברווחיה ונפילה של 12% בהכנסות, בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. "הרבעון השני יהיה קשה עוד יותר ליצרניות הרכב", אמר השבוע מנכ"ל ניסאן קרלוס גוסן, והוסיף כי "זהו הרבעון בו ניסאן ומתחרותיה יצטרכו להתמודד עם השלכות הצלילה במכירות, עקב אירועי האסון ביפן".

גוסן הודיע כי חרף הקשיים, ניסאן תעמוד בהתחייבותה לייצר מיליון כלי רכב השנה ביפן. זאת, כאשר החברה ייצרה 4.15 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, בשנה שעברה. נציין כי מכירות החברה ברחבי העולם עלו ב-15.6% ל-1.17 מיליון כלי רכב ברבעון הראשון השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. את העלייה הובילו המכירות במדינות צפון אמריקה ואסיה, כולל יפן.