TVG טכנולוגיות הישראלית נמכרת תמורת 9 מיליון דולר

החברה מירושלים הסכימה למכור 51% ממניותיה לקבוצת משקיעים שבבעלותם חברה פרטית לאבטחת מידע ■ TVG מייצרת כרטיסים חכמים לסמארטפונים, טאבלטים ומכשירים ניידים אחרים

חברת TVG טכנולוגיות הישראלית, הסכימה למכור 51% ממניותיה לקבוצת משקיעים שבבעלותם חברה פרטית לאבטחת מידע - תמורת 9 מיליון דולר המהווים כ-64 סנט למניה. TVG שממוקמת בירושלים נסחרת בבורסת הנאסד"ק ברשימת "הפינק שיטס" לפי שווי של כ-1.5 מיליון דולר - 15-20 סנט למניה.

החברה היתה בבעלות חיים ויינמן מטורונטו והיא נקנתה מתאת טכנולוגיות בשנת 1999 תמורת כמיליון דולר. החברה גייסה עד כה כ-5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים והיא מעסיקה כ-15 עובדים. לתפקיד מנכ"ל החברה מונה לאחרונה אהרון גלוב, והוא צפוי להיות מוחלף במנכ"ל מטעם הבעלים החדשים.

החברה ניהלה בשנים האחרונות מגעים למכירתה לפי שווי של 60 מיליון דולר, אך המשבר בשוק והצניחה בביקושים בשנים האחרונות הכריעו אותה ושוייה צנח. מקורות ב-TVG מסרו היום ל"גלובס" כי החברה הסכימה להימכר תמורת 9 מיליון דולר כי זו היתה הדרך היחידה בשבילה להמשיך בפעילות ולגייס עובדים.

תחום עיסוקה של TVG הוא כרטיסים חכמים לסמארטפונים, טאבלטים ומכשירים ניידים אחרים. הטכנולוגיה של החברה משמשת בנקים, עסקים פרטיים וצרכנים של ארנקים דיגיטליים.

הבעלים החדשים של TVG, ששמם לא נמסר, מתכננים להנפיק בוול סטריט את החברה הפרטית שבבעלותם, וישלמו לבעלי המניות של TVG במניות החברה שתונפק. פרטים על הרוכשת יהיו זמינים בדוחות הרבעון הראשון של 2012 לפני ההנפקה. העסקה תושלם ככל הנראה בקרוב ו-TVG תשמש כחטיבת מחקר ופיתוח של החברה החדשה בישראל.